מצב המיעוטים האתניים בטכנולוגיה בארה”ב: 2020

מצב המיעוטים האתניים בטכנולוגיה

סקר של אנשים צבעוניים מראה שילוב של חדשות טובות ורעות בנושא אי-שוויון בין הגזעים, ודאגה נמוכה ומטרידה בקרב עמק הסיליקון ושל מנהלים בהשוואה ל- IT בכלל.
תעשיית הטכנולוגיה מדברת על הגדלת השתתפות המיעוטים במשך עשרות שנים – כתבתי את הסיפור הראשון שלי בנושא למגזין IEEE של חברת המחשבים בשנת 1990, והדברים השתנו מעט מאז.

השנה, סקירת אתר B2B TrustRadius סקר עובדים הן אצל ספקי הטכנולוגיה והן בארגוני ה- IT בכדי לברר את מעמדם של מיעוטים אתניים בתעשיית הטכנולוגיה, וחיפש את קולות המיעוט לצורך קבלה ישירה. דוח People of Color Tech שפורסם היום צייר 1,207 משיבים, 53% מהם מזוהים כאנשים צבעוניים: 16% היו שחורים, 16% אסיאתיים, 12% היספנים, 5% ילידים ו -7% אחרים שאינם לבנים, כגון מעורבים. -גזע.

[לקחים על גיוון בתחום ה- IT: 10 ארגונים מקצועיים המתמקדים בגיוון בתחום הטכנולוגיה • להיות שחור בתחום ה- IT: 3 מנהיגים טכנולוגיים חולקים את סיפוריהם • מגדר החלל: מצב המגוון המגדרי בתחום ה- IT • השתתפות מאורית ב- IT: תובנות גיוון עבור אנשי CIO בכל מקום • תמונת מצב: מגוון אתני בתעשיית הטכנולוגיה]
(TrustRadius מספק ביקורות אוסרות על מוצרי טכנולוגיה ארגוניים, אך היא גם מימנה סקרים כדי להבין טוב יותר את השוליים בענף, כמו למשל על נשים בתחום ה- IT. המנכ”ל Vinay Bhagat הוא ממוצא דרום אסייתי, ולכן הנושא של מיעוטים אתניים בתחום הטכנולוגיה הוא בעל עניין אישי; הריגתו של ג’ורג ‘פלויד על ידי המשטרה בתחילת השנה שימשה “קריאת השכמה” להשגת נתונים עדכניים לתמיכה בפעולה של תעשיית הטכנולוגיה לתמיכה באנשים צבעוניים).

מעמד המיעוטים בטכנולוגיה בארה”ב

סקר Wired באוקטובר 2019 העריך את האוכלוסייה השחורה, ההיספנית והילידים המשולבת בכ -5% עבור חברות עמק הסיליקון (שמושכות את מרבית תשומת הלב התקשורתית, למרות שהן רק רסיס של תעשיית הטכנולוגיה). בסך הכל, המספרים טובים יותר; לשכת נציבות שוויון ההזדמנויות האמריקאית העריכה כי קבוצות אלה מהוות יחד 16% מאוכלוסיית התעשייה בשנה שעברה, כאשר האסייתים מהווים 14% נוספים.

יותר אנשים צבעוניים מלפני עשור

TrustRadius לא ערך מחקר על אוכלוסייה, אך הוא שאל את הנשאלים האם הם מאמינים כי יותר אנשים צבעוניים נמצאים בתעשיית הטכנולוגיה מאשר לפני 10 שנים. התשובה היא כן; 65% מהמיעוטים טוענים כי המגוון גדל בעשור האחרון, וכך גם 58% מהלבנים. TrustRadius מייחס את ההבדל לאנשים צבעוניים להיות מודעים יותר לאנשים כמוהם. חשוב מכך, הנתונים מצביעים על כך שתעשיית הטכנולוגיה התקדמה במגוון גיוון לאחר שנים של הבטחות.

אטלנטה גדלה יותר מסן פרנסיסקו או אוסטין

המיקום תואם את הגיוון המשופר, כאשר באזורי המטרו מסוימים יש רווחי גיוון נתפסים גדולים יותר מאחרים. משיבים בשני אזורי מטרו המזוהים מאוד עם תעשיית ספקי הטכנולוגיה הגדולה בעמק הסיליקון – אוסטין, טקסס וסן פרנסיסקו – ראו שיפור פחות ברווחי הגיוון הנתפסים מכמה תחומים אחרים.

תיאטרון TrustRadius מעלה כי יוקר המחיה באזורים הכבדים של ספקי טכנולוגיה מקטין את הסיכוי לכך שמיעוטים יכולים להרשות לעצמם לגור שם, בהתחשב בכך שבדרך כלל מיעוטים מייצרים פחות מאשר לבנים בארה”ב. ההתמקדות המקובלת בהעסקת אנשים מאוניברסיטאות מובחרות על ידי סיליקון חברות העמק יכולות להיות גורם נוסף, המשקף גם את אי השוויון הכלכלי הבסיסי.

הנה הפירוט של היכן הנשאלים ראו שיפור במגוון בעשור האחרון, מרובם לפחות. שים לב שלא היו מספיק משיבים ממספר אזורי מטרו הקשורים בדרך כלל לתעשיית הטכנולוגיה, כגון סיאטל, סן דייגו ופורטלנד, אורגון, כדי להיכלל בפירוט זה.

אטלנטה: 85%
דאלאס פורט וורת ‘: 72%
שיקגו: 71%
בוסטון: 68%
ניו יורק: 64%
לוס אנג’לס: 59%
דנבר: 57%
סן פרנסיסקו: 56%
אוסטין, טקסס: 52%
ביצועים טכניים הם פחות מגוונים
המגוון האתני נותר נמוך ברמת המנהלים בענף, על פי TrustRadius. בסקר, רק 21% מהנשאלים אמרו שלפחות רבע ממנהליהם הם אנשים צבעוניים, ואילו 67% אמרו כי מדובר בפחות מרבע. לשם השוואה, 40% מאוכלוסיית ארה”ב אינה לבנה. (לא הצלחתי למצוא נתונים על ייצוג כולל של מיעוטים כמנהלים בכל הענפים כדי לראות אם תעשיית הטכנולוגיה גרועה יותר, זהה או טובה מהממוצע בהקשר זה).

הנתונים הסטטיסטיים המעטים הקיימים מצביעים על כך שתעשיית הטכנולוגיה ככל הנראה גרועה מהממוצע. אך הנתונים הסטטיסטיים הללו נוטים להתבסס על נתוני עמק הסיליקון, ועמק הסיליקון פחות מגוון מ- IT בכלל.

האפליה והמאמצים הירודים באיכות הגזע ממשיכים

על פי הסקר, אנשים בעלי צבע מתמודדים עם אפליה בעבודה. המשיבים דיווחו על הבדל באפליה בעבודה על פי מוצאם: בקרב הלבנים 19% דיווחו על נושאים בגלל גזעם או מוצאם, ואילו 43% מאנשי הצבע אמרו כי הם מתמודדים עם נושאים כאלה. (כל הלבנים שדיווחו על אפליה היו בעלי רקע אתני, כמו לטינקס או מזרח תיכוני, למרות הדיווח העצמי כלבן.)

תעשיית הטכנולוגיה נתפסת כמי שעושה מעט מדי כדי לתמוך בשוויון

המשיבים אמרו גם כי תעשיית הטכנולוגיה עושה מעט מדי בכדי לטפל באי-שוויון בין הגזעים: 67% רוצים שתעשיית הטכנולוגיה תעשה יותר, 18% אמרו שהתעשייה עשתה מספיק, ו -15% אומרים שהיא עושה יותר מדי. אנשים צבעוניים היו נוטים יותר לומר כי יש צורך בעבודה נוספת בכדי להתמודד עם אי-שוויון גזעי: 71% אומרים שיש צורך יותר, 16% רואים את המאמצים די והותר, ו -13% רואים במאמץ יותר מדי.

TrustRadius מציין כי 55% מאלה שחושבים שתעשיית הטכנולוגיה עושה יותר מדי הם לבנים שאינם היספנים, מה שמצביע על התנגדות אפשרית לשינוי משמעותי מצד הקבוצה שמייצגת את רוב אוכלוסיית תעשיית הטכנולוגיה. ובכל זאת, רוב הלבנים – 60% – רוצים שתעשיית הטכנולוגיה תעשה יותר כדי להתמודד עם אי-שוויון גזעני.

אנשי צבע נאבקים למצוא מנטורים

הסקר מצא גם כי אנשים שאינם לבנים התקשו למצוא מנטור יותר מאשר לבנים. אפילו אסיאתים, אשר מיוצגים יתר על המידה בענף, התקשו להשיג מורי דרך. הנה הפירוט:

שחורים: 63% מצאו את זה קשה יותר
הילידים: 52%
Latinx: 45%
אסיה: 41%
לבן: 28%
לבנים עיוורים להטיות שלהם
סביר להניח כי הטיה לא מודעת משחקת תפקיד, מצא סקר TrustRadius: רק 27% מהלבנים חשבו שהטיה לא מודעת משפיעה על העסקה, לעומת 45% מאנשים הצבעים שחושבים כך. עבור לבנים רבים, אי-שוויון גזעי פשוט לא נראה ואין להם השפעה ישירה עליהם, מה שעשוי להסביר כי לבנים מרוצים יותר מאופן החברות שלהם מתמודדות עם אי-שוויון גזעי – ומדוע ל -64.6% מהלבנים נוח יותר לדון בסוגיות גזעיות עם משאבי אנוש מאשר 50.5% מאנשי הצבע שאומרים שהם.

כיצד נראות תוכניות גיוון

עוד לפני מותו של פלויד והרג אחר שחורים בשנת 2020 על ידי המשטרה, העסקים האמריקניים – כולל תעשיית הטכנולוגיה – ידעו כי שורותיה אינן משקפות את האיפור של החברה האמריקאית. הנושא מתחיל מוקדם, כאשר העוני מצמצם את ההזדמנויות החינוכיות, מה שמוביל לפחות מיעוטים בעלי התארים ה”נכונים “מבתי הספר ה”נכונים” וללא כלום לקחת התמחות – כולם שימושיים ביצירת קשרים מקצועיים ארוכי טווח.

כתוצאה מכך קיימות תוכניות גיוון מאז שנות השבעים של המאה העשרים לנשים, מיעוטים אתניים, הומואים ולסביות, נכים, יוצאי צבא ומיעוטים דתיים בדרגות שונות לאורך זמן.

תוכניות גיוון אינן הנורמה עדיין

אך 56% מהנשאלים בסקר TrustRadius טוענים כי לחברות שלהם אין מנהלים או קבוצות המתמקדות בנושאי גיוון והכללה (D&I).

ובכל זאת, ייתכן שהנתון הזה לא יהיה גרוע כמו שזה נראה לראשונה: ככל שהחברה גדולה יותר, כך הסיכוי שלה יהיה מנהל D&I או קבוצה. יתכן שלעסקים קטנים יותר אין תקציב לתפקיד רשמי או לקבוצה כזו, והם עשויים לסמוך על משאבי אנוש שיתמודדו עם הנושא. ובכל זאת, TrustRadius מזהירה כי חברות סטארט-אפ וחברות קטנות לא צריכות לבכות “ללא תקציב” כדי להימנע ממאמצי D&I, ומצביעה על מחקר שמראה כי חברות מגוונות יותר רווחיות יותר מעמיתיהן פחות מגוונים.

תוכניות גיוון נתפסות כיעילות על ידי הצוות ולא על ידי אנשי צוות
האם תוכניות D&I יעילות? המשיבים של TrustRadius אומרים שהם:

יעיל במיוחד: 18%
יעיל מאוד: 23%
יעיל: 20%
יעיל מעט: 18%
מעט יעיל: 8%
בכלל לא יעיל: 14%
גם הלבנים וגם אנשי הצבע ראו את יעילות מאמצי ה- D&I של חברותיהם בשיעורים דומים: 61% לבנים ו -62% לאנשים צבעוניים.

עם זאת, מנכ”לים ומייסדי טכנולוגיה פחות מתרשמים ממאמצי D&I; רק 51% אמרו שהם יעילים, ומשקפים פער בין עמק הסיליקון לשאר תעשיית הטכנולוגיה בנוגע לחשיבות המגוון.

מה אנשים צבעוניים רוצים שהלבנים יעשו וידעו

ובכל זאת, אנשים צבעוניים רוצים שהחברות שלהם יגדילו את גיוס המגוון שלהם – ב -52% זו הייתה הדרך הטובה ביותר שהם רוצים לראות את החברות שלהם תומכות בהן.

TrustRadius שאל גם מגיבים שאינם לבנים מה עליהם לדעת עמיתיהם הלבנים על אנשים צבעוניים. התשובות הנפוצות ביותר בשאלה זו לצורה חופשית היו:

מתן משוב על סגנון התקשורת של מיעוטים הוא צורה נפוצה של מיקרו-תוקפנות, הרמזים העדינים, לפעמים לא מכוונים, שמאותתים על עמדות גזעניות ומורידים את המוטיבציה של אנשים צבעוניים.
סטריאוטיפים והתנהגות לא מודעת משפיעים על מי שמתקבל לעבודה ועל מי שמקודם, וההטיות הנפוצות הללו פועלות נגד אנשים צבעוניים.
לבנים מאמינים שהם שוויוניים ומתאמצים להאמין שהם משתתפים בגזענות או שהם מאפשרים זאת למרות דעותיהם האנטי-גזעניות. כתוצאה מכך, גם אם הם נוקטים בפעולות פורמליות כמו הקמת תוכניות D&I, אין כמעט תוצאה מעשית או מתמשכת.
עמק הסיליקון נותר לבן יותר משאר הטכנולוגיה
אף על פי שתשומת לב רבה מתמקדת בגיוון בעמק הסיליקון – וכל כך הרבה הבטחות הובאו על ידי עמק הסיליקון להשתפר – המציאות בשטח גרועה. לא זו בלבד שעמק הסיליקון הוא רק 5% מאנשי הצבע, הסטארט-אפים שיכולים להוביל את הדורות הבאים מנוהלים על ידי צוות לבן עוד יותר: 1.4% הם אנשים צבעוניים, על פי סקר שנערך בשנת 2017. וסקר שנערך על ידי מורגן סטנלי משנת 2019 אומר כי השקעה ביזמים מגוונים היא בראש סדר העדיפויות של 40% בלבד מחברות ה- VC. מורגן סטנלי ציין גם כי בחברות VC יש פחות אנשים צבעוניים ופחות נשים מאשר חברות מסוגים אחרים.

אז זה לא מפתיע שבסקר TrustRadius נמצא כי 41% מהנשאלים מודאגים מאוד מפער המימון של חברות סטארט-אפ בבעלות אנשים צבעוניים, ועוד 24% היו מודאגים למדי. אך אולי מפתיע היה שככל שהנשאלים בכירים יותר, כך הם פחות מודאגים ממימון VC לאנשים צבעוניים – המנהיגים הבכירים כמו מנכ”לים, מייסדים ומנהלים היו הכי פחות מודאגים ממימון VC כזה: 53% מהמנהיגים הבכירים הללו היו מודאגים, לעומת 65% מכלל הנשאלים. לגמרי 80% מהנשאלים השחורים היו מודאגים מפער המימון.

איך מיעוטים אתניים בטכנולוגיה רואים את עצמם

השפה משפיעה על התפיסה, והשפה סביב מוצא אתני בארה”ב התפתחה באופן ניכר לאורך השנים. “כושי” הפך ל”צבעוני “הפך ל”שחור” הפך ל”אפרו-אמריקאי “וכעת נראה שהוא הופך שוב ל”שחור”, למשל. וגם “לטינו” (נפוץ יותר “לטינקס” כיום כדי לא להיות ספציפי לגבר) ו”היספני “הלכו הלוך ושוב בשימוש.

אז איך קוראים לעצמם מיעוטים אתניים? “מיעוטים” אינה הבחירה הראשונה, על פי TrustRadius. “אנשי צבע” הוא המונח המועדף על 29%, ואחריו “BIPOC (שחור, ילידי ואנשים צבעוניים)” על ידי 22%, ואז “מיעוטים” על ידי 20%. ל -22% נוספים אין העדפה. ורק 7% רוצים להיקרא על ידי האתניות הספציפית שלהם, כגון שחור, לטינקס, או ילידים או ילידים.

אנשים לבנים נראו לא בטוחים איך לקרוא לאנשים צבעוניים, כאשר 40% אמרו שאין להם מונח מועדף. TrustRadius תיאורטית כי לבנים בדרך כלל רוצים שמיעוטים יחליטו איך הם רוצים להיקרא ולא להטיל מונח.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *