כיצד שינתה הטכנולוגיה מיקור חוץ

עם כל מאה העולם הפך להיות מפולח פחות. ככל שהגיעה כל המצאה חדשה, האנושות הצליחה להרחיב את תפיסת עולמם, ללמוד על אנשים ואינטראקציה עם אנשים בעיר הבאה, במדינה אחרת, או אפילו במדינה אחרת.

אף על פי שעיתונים, תוכניות רדיו וטלוויזיה עברו צעדים גדולים לעבר הכנסת אנשים לשאר התרבויות, האינטרנט לקח את התקשורת הגלובלית לכל הכיוונים החדשים.

כיום, עסקים יכולים להעסיק עובדים בצד השני של העולם, וליהנות מגישה לכישרון ולמחיר סביר שלא מצאו במקום. האינטרנט איפשר זאת, ומאפשר לכל מי שיש לו מחשב וחיבור לאינטרנט למצוא תעסוקה בת קיימא בכל מקום בעולם.

אוטומציה ויתרונותיה

הרבה לפני שכל בית ועסק צויד במחשב המחובר לאינטרנט, לעומת זאת, התעשיות הבינו את היתרונות שבפנייה לשווקי העסקים הגלובליים. בתחילת שנות ה -70, האמברגו הנפט הערבי הוביל עסקים רבים לבצע ביקורות מלאות על פעילותם ולקבוע דרכים בהן ניתן לשפר תהליכים.

אך גם לאחר שהאינטרנט עשה את דרכו לשימוש במיינסטרים, עדיין יימשכו מספר שנים עד שמיקור החוץ יתבגר. הטכנולוגיה הייתה קיימת, אך האדם עדיין היה צריך ללמוד כיצד לנצל את הטכנולוגיה ליצירת חיבורי עבודה.

בתחילה, המילה “מיקור חוץ” נקשרה להחלפת עובדים אמריקאים בעובדים בחו”ל, אך עם הזמן ההגדרה התפתחה. כיום עובדים במיקור חוץ יכולים לספק תמיכה פשוטה, להשתלטות על משימות ברמה נמוכה או לספק שירותים שלא נמצאים באמריקה.

עם הזמן החלו תעשיות להבין את ההשפעה שיש למיקור חוץ על האוכלוסיות המספקות את העבודה. אזורים בעולם ללא גישה לתעשייה מסוגלים כעת לספק משאבים יקרי ערך לחברות ברחבי העולם. זה מגדיל את יכולת ההשתכרות של אזרחים בודדים כאשר, כאשר לוקחים אותו כמכלול, מתחילים בהדרגה לשפר את כלכלות האזורים הללו. זהו יתרון נוסף למיקור חוץ שלא היה זמין ללא חדשנות טכנולוגית.

ההשפעה של חדשנות טכנולוגית על החלטות מיקור חוץ

ההחלטה “לעשות או לקנות” שימשה כעיקר הכלכלה התעשייתית כבר בתחילת המהפכה התעשייתית. אז כאשר רמות נתפסות של מיקור חוץ החלו לעלות ברחבי העולם בעשור או שניים האחרונים, החוקרים החלו לשאול מדוע.

סיבה אחת עשויה להיות מהירות החדשנות הטכנולוגית באותה תקופה. על פי Outsourcing וחדשנות טכנולוגית: ניתוח ברמת המשרד, נייר עבודה ממרץ 2008: “ככל שקצב החידושים בטכנולוגיית הייצור עולה, לפירמה יש פחות זמן להפחית את העלויות השקועות בקניית הטכנולוגיות החדשות. זה הופך את הייצור הביתי עם הטכנולוגיות העדכניות ליקר יותר יחסית למיקור חוץ. ” כך, למשל, תקופות של חדשנות מהירה עלולות לגרום לרובוטים ייצור חדשים או קצרי מועד שרק ספקים מומחים יכולים להצדיק רכישה.

מחברי העיתון – אן פ ‘ברטל, פרופסור א’ ברטון הפבורן לכלכלה בבית הספר ללימודי עסקים באוניברסיטת קולומביה, שאול לאך, פרופסור חבר במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים ונחום זיכרמן, פרופסור לכלכלה ופיננסים. בבית הספר ללימודי עסקים בוגרים של קולומביה – למד יצרנים ספרדיים משנת 1990 ועד 2002 והגיע למסקנה שמיקור חוץ אכן גדל עם השינוי הטכנולוגי. באמצעות Encuesta sobre Estrategias Empresariales, סקר שנתי של חברות ייצור ספרדיות, בשנים 1990, 1994, 1998 ו- 2002, החוקרים בחנו את התגובות האם החברות במיקור חוץ מייצרות מוצרים מוגמרים או חלקים בהזמנה אישית, ואם כן, ערך הפריטים במיקור חוץ שנרכשו. מספר הנשאלים נע בין 1,708 בשנת 2002 ל -2,189 בשנת 1990.

לחוקרים הייתה גם גישה לנתונים פיננסיים על עוצמת המחקר והפיתוח של כל חברה (ההוצאות שלה על מו”פ, אם בכלל, כאחוז מההכנסות), ששימשו כמיופה כוח לשינוי טכנולוגי. אחרי הכל, חברות שמשקיעות במחקר ופיתוח מצפות בבירור שחדשנות ושינוי טכנולוגי יהיו חלק מהסביבה העסקית.

הנתונים אישרו כי הוצאות על מחקר ופיתוח קשורות למיקור חוץ. בסך הכל, אחוז החברות שדיווחו על מיקור חוץ עלה מ -35% בשנת 1990 ל -43% בשנת 2002, מה שמאשר את הרושם כי מיקור חוץ בכלל עלה בשנים האחרונות. וחברות עם הוצאות מו”פ היו בסבירות גבוהה יותר בין 6% ל -10% למקורות חוץ מאשר אלו שלא בחרו להשקיע במו”פ. קשר זה נותר יציב גם כאשר שלט בגורמים כמו ניצול יכולת, גודל כוח עבודה ועלויות, גיל החברה ותנודתיות בשוק המוצרים.

מה שבטוח, יכולות להיות סיבות נוספות מאחורי הקשר בין שינוי טכנולוגי למיקור חוץ, מלבד החידושים השונים שחברות קונות מספקי החלקים שלהן והעלויות השקועות הקשורות לציוד ייצור חדשני ביותר. ייתכן שההתקדמות המהירה בטכנולוגיות האינטרנט והתקשורת, למשל, הייתה יכולה להוזיל את העלויות הכרוכות בחיפוש אחר ספקים ובניהול מערכות יחסים עימם.

אף על פי כן נראה כי הקשר בין שינוי טכנולוגי לבין דרישת מיקור חוץ מתבסס. כתוצאה מכך, מייעץ לברטל, “היה מוכן לחשוב ברצינות רבה יותר על מיקור חוץ כדרך להתמודד עם שינוי טכנולוגי. אם אתה נמצא בעולם שבו הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן, יכול להיות יקר לנסות לעמוד בקצב. מיקור חוץ עשוי להיות פיתרון. “

המחקר אמנם מתמקד בתעשיות ייצור, אך חשיבותו עשויה להתרחב עוד יותר. כפי שציין ברטל, “ככל ששינוי טכנולוגי יקר לעדכן טכנולוגיות, [ממצאי המחקר] בהחלט יחולו גם על מיקור חוץ של שירותים.”


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *