מה שאתה צריך לדעת על אבטחת הבחירות בארה”ב ומכונות הצבעה

מערכות ההצבעה בארצות הברית עברו כברת דרך ארוכה מאז הצ’אדים התלויים בספר 2000 בפלורידה – אך כעת אבטחת סייבר היא דאגה גדולה כמו נאמנות בקלפי.
הנה מה שאתה צריך לדעת.

החדשות הטובות

ישנם כ -3,200 מחוזות או שווי ערך שלהם ברחבי ארצות הברית ושטחה, שגודלם נע בין מחוז לוס אנג’לס עם כ -10 מיליון תושבים למחוז קלוואו, הוואי, עם פחות מ -100. ברוב המחוזות – יותר מ -70% – יש אוכלוסיות מתחת בערך 50,000, אומר האיגוד הלאומי למחוזות.

הרוחב והמגוון העצום הזה פירושם שרוב הבחירות הן מקומיות וזה יהיה כמעט בלתי אפשרי עבור יריב זר לגעת בכולן במאמץ אחד בלבד.
הבחירות בארצות הברית נותרו, כפי שכבר מפורסם אמר לקונגרס מנהל ה- FBI דאז, ג’יימס קומי, “קצת כדור שיער.”

החדשות הרעות

רוחב עצום ומגוון של מחוזות פירושו רוחב עצום ומגוון יכולות ביטחון.

כמו כן, כל תחום שיפוט המנהל בחירות בארצות הברית אינו מציג את אותו סוג של פנייה למסע הפרעות זרים. תוצאות הבחירות הצמודות יכולות להיות תלויות בשיעור ההצבעה רק במדינות מפתח מעטות או במיקומים אחרים, כלומר יש מיקומים הנמצאים בלחץ הרבה יותר גדול מאחרים.

יחד עם זאת, עדויות על התערבות מוצלחת במערכת בחירות בכל מקום בארצות הברית היו מעוררות שאלות לגבי שלמות הבחירות בכל מקום. תוקפי סייבר רוסים הצליחו לקבל גישה למאגרי המצביעים ולמערכות אחרות ברחבי הארץ, אולם גורמים רשמיים בארה”ב טוענים כי הם סבורים שלא שונו קולות.

סיכון לקולות שנפגעו

החשש במקרה הגרוע ביותר הוא כי פשרה בסייבר עשויה לאפשר ליריב זר לשנות את קולותיהם של האמריקנים ולהשליך תוצאות במקומות מרכזיים.

12 מדינות כוללות תחומי שיפוט המשתמשים במכונות הצבעה ללא נייר, על פי דו”ח של מרכז ברנן – אם כי המאמצים נערכים ברחבי הארץ לשדרג מכונות עד יום הבחירות 2020.

יש מומחים שחוששים שללא רישום נייר להצבעה של אדם, אין דרך לערוך ביקורת בבחירות לאחר מכן ולאמת את הסכום הכולל. אך ישנן דאגות נוספות לגבי פגיעות ברשת, כולל המערכות המשמשות לבדיקת המצביעים ביום הבחירות – הנקראות ספרי אלקטרוני – ומאגרי מידע של נתוני המצביעים המשמשים פקידים או ספקים שהציבור אינו רואה.

מתקפי סייבר רוסים ניגשו למאגרי מידע כאלה במקומות מסוימים בהתקפתם על בחירות 2016, על פי ממצאיו של היועץ המיוחד של משרד המשפטים רוברט מולר.

סיכון להפצת מידע כוזב

התערבות בחירות זרות בשנים האחרונות הייתה בעיקר על השפעה על סביבת המידע בארצות הברית.

זו יכולה להיות דרך שבה התנהגות הבוחרים מושפעת מבלי להתפשר על מערכות הבחירות. דמיין סרטון מזויף מאוד משכנע שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות שעות ספורות לפני ציון דרך מרכזי בבחירות.

ישנם סוגים אחרים, ישנים יותר של שובבות שיכולים להשפיע על אנשים: הודעות דוא”ל שמסתובבות לקראת יום הבחירות, שהציעו לאנשים קישור ל”הצביע ברשת “- שולל מישהו לחשוב שיצביע והישאר בבית ביום הבחירות האמיתי. או הודעת טקסט שאמרה: “הרפובליקנים מצביעים ביום שלישי. יום ההצבעה של הדמוקרטים הוא יום רביעי.”

צ’יקריה זו מתרחשת לעיתים קרובות בבחירות, אך היא זוכה לתשומת לב חדשה בעקבות ההתערבות הרוסית ב -2016.

מכונות הצבעה פגיעות

מכונות הצבעה הן כמו כל מחשב אחר – ככל שהן מזדקנות, כך הן נשארות פחות עדכניות. חלק גדול מצי מכונות ההצבעה האלקטרוניות בארצות הברית תוכנן ללא ביטחון, בתגובה לדש הלאומי הגדול האחרון על בחירות בשנת 2000.

ההתמקדות הלאומית הגדולה האחרונה במכונות ההצבעה הייתה על כך שיהיה קל ככל האפשר לבוחרים להבין ולתעד את כוונותיהם, וקלות השימוש נותרה בראש סדר העדיפויות. המתח בין נגישות לביטחון יכול להישאר נושא גדול לקראת ההצבעה הגדולה בשנת 2020.

עלות גבוהה של החלפת מכונות הצבעה

מרכז ברנן מעריך כי זה עשוי לעלות בין 580 מיליון ל -3.5 מיליארד דולר להחליף את כל מכונות ההצבעה בארצות הברית, אם כי אין הערכות רשמיות מצד הממשלה.

כמו כן, אין חקיקה שתאשר הוצאת כסף מסוג זה וכנראה שאין זמן, גם אם הקונגרס תמך בכך, להכניס מחדש את כל ציוד ההצבעה לפני יום הבחירות. כ -16 מיליון אמריקאים ישתמשו במכונות הצבעה ללא נייר בבחירות 2020.

הקונגרס רשאי שלא לפעול לפני יום הבחירות

הקונגרס אישר כ -380 מיליון דולר לשדרג מכונות הצבעה ברחבי ארצות הברית. גורמי אכיפת החוק והמודיעין טוענים כי הם פועלים לסייע בשמירה מפני הפרעות זרות ולחיזוק אבטחת הסייבר.

המחוקקים דנו גם באישור גיבוי להצבעה נייר לכל הצבעה; הגבלות וגילוי מגבירות לפלטפורמות מדיה חברתית; ומחייבים קמפיינים בארה”ב לדווח ל- FBI כאשר הם יוצרים קשר עם סוכני ממשל זרים.

עם זאת, אין הסכמה לגבי הפרטים, ולא ברור אם הצעת חוק כלשהי יכולה להיכנס לתוקף לפני יום הבחירות.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *