כיצד שינו טכנולוגיות הענן את אחסון הנתונים?

מחשוב ענן הוא הזמינות לפי דרישה של משאבי מערכת מחשב, במיוחד אחסון נתונים וכוח מחשוב, ללא ניהול פעיל ישיר על ידי המשתמש.
מחשוב ענן הוא בעצם כל מה שכרוך באספקת שירותים מתארחים דרך האינטרנט. שירותים אלה מחולקים באופן כללי לשלוש קטגוריות: תשתיות כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS).

ההתפתחות של טכנולוגיית הענן סיפקה השפעה עמוקה על אפשרויות אחסון הנתונים. בעבר, כדי לקבל נתונים מיותרים ביותר עם גיבויים מתאימים ואפשרויות אחסון קר, החברה תצטרך ככל הנראה לצלם את החשבון כדי לקנות את כל החומרה, לכתוב תהליכים ונהלים, לשכור עובדים כדי לשמור על זמינותם, סודיותם, שלמותם של נתונים אלה. . מיקוד עמידה בתקן תאימות מסוים יכול גם להגדיל את העלויות הנלוות לאחזקת הנתונים ולביקורתם. קנסות בגין אי אחיזת נתונים בפרק הזמן הנדרש עלולים לגרום לקנסות כבדים שבהחלט אינם רצויים על ידי ההנהלה!

בהתאם לכמות הנתונים שיש לאחסן, ההשפעה הכספית לוודא שמערכות האחסון יכולות להתמודד עם כישלון יכולה להיות עמוקה.

בעולם המודרני של טכנולוגיות הענן, ובאופן ספציפי אפשרויות אחסון הנתונים הזמינות, אנו יכולים להתמקד במנגנון בקרת גישה מבוסס תוכנה לקבצים אלה, כמו גם עד כמה הנתונים מיותרים. אתה משלם עבור מה שאתה משתמש במקום לשלם עבור תצורת ענק של מרכז נתונים מרובה אתרים עם גיבויים מחוץ לאתר וכדומה.

ספק ענן כמו AWS מאפשר לך גם לאחסן באופן אוטומטי נתונים שהועלו, נניח לפני 60 יום לאחסון קירור, שם אתה משלם חלק מהמחיר, מבלי לדאוג לאובדן נתונים. הענן מספק לך את המתקנים לנהל את הנתונים שלך כמו חברה ארגונית מהשורה הראשונה, תמורת חלקיק זעיר מהעלות.

אני חושב שהענן שינה את אחסון הנתונים בשלוש דרכים.

על ידי הפיכת הנתונים לנגישים יותר, ראינו:

  1. שינוי מהותי בשינוי טכנולוגיית הגיבוי. (S3, היברידי,
    SSD)
  2. כמות הגידול ההולכת וגדלה של יכולת בשל המשתמש
    שרוצים להגדיל את הגישה המיידית לנתונים הפרטיים שלהם
  3. זה יכול להיות יותר אור שלילי, אבל הולך וגובר
    צורך בביטחון. הענן הופך את הנתונים לזמינים יותר ומאובטחים יותר.
    ככל שעסקים ייצרו ואספו נתונים רבים יותר, המגוון של נתונים אלה גדל גם הוא – מידה אחת שמתאימה לכל פתרונות אחסון הנתונים כבר לא היו מספיקים ואינם ניתנים לביצוע.
    טכנולוגיות ענן לא רק אפשרו צמיחה וגיוון של נתונים, אלא אפשרו בו זמנית את פתרונות האחסון הדרושים. אימוץ ענן מאפשר ליצור פתרונות אחסון נתונים מותאמים אישית המבוססים על צרכי העסק – כולל האבטחה הדרושה, טווח ההגעה העולמי, עמידות ומדרגיות לפי דרישה. עם התקנות האבטחה ההולכות וגדלות, כולל GDPR וחוק פרטיות הצרכן החדש בקליפורניה, היכולת למודרן תשתיות ואבטחה לעומסי עבודה ספציפיים היא קריטית.
    עסקים המעוניינים לאמץ פתרונות ענן תוך שמירה על השקעות התשתית הנוכחיות שלהם הובילו להופעת ה- Hybrid IT.

IT היברידי הוא למעשה אופטימיזציה של אחסון נתונים. תשתית היברידית ממנפת השקעות קיימות תוך שילוב תשתית חדשה בכדי לענות על הצרכים הגוברים של העסק. אימוץ ענן לרוב מחייב עסקים למנף צד שלישי כדי לסייע באינטגרציה, הגירה, אבטחה וניהול נתונים כללי. ספקי שירותי IT היברידיים מנוהלים, כמו Cogeco Peer 1, התפתחו מעבר להיותם רק ספק, וכעת הם שותפים קריטיים לעסקים העוסקים בשינוי דיגיטלי.

דרכי מחשוב ענן משנות את עולם העסקים

שפר את הפעולות

טכנולוגיית הענן מאפשרת לחברות לשנות את קנה המידה של פתרונות המחשוב שלהן ככל שהן גדלות. ימי החיזוי כמה שרתים לקנות ארוכים בעבר. אף אחד לא צריך להסתיר שרתים בארונות או לרכוש יותר מקום כדי להרחיב. במקום זאת, חברות יכולות לשנות את השימוש בהן עם ספק הענן, כמו אמזון שירותי אינטרנט או Microsoft Azure. ספק הענן מקצה יותר מקום וגובה יותר כסף.

תמיכה בלקוחות בצורה יעילה יותר

לא רק הענן מאפשר לחברות ליצור אפליקציות בעלות ערך רב יותר עבור הלקוחות, הוא מאפשר תמיכה טובה יותר בלקוחות. ימיו של אדם יחיד המאייש טלפון מתשע עד חמש חלפו. הלקוחות רוצים תשובות ויכולת לרכוש מוצרים בכל שעות היום. הענן מאפשר זאת. עובדים ברחבי העולם יכולים לגשת לאותו מידע ושירותים כדי לתמוך בלקוחות בכל שעה ביום. הענן מספק מערכת גמישה המחברת בין לקוחות ועובדים באמצעות מכשיר נייד, מחשב נייד או מחשב שולחני. הענן גם מקל על שיתוף המידע עם הלקוחות.

אפשר מקום עבודה גמיש
עובדים נהנים גם מחברות המאמצות את הענן. כשכל מידע העבודה שלהם נשמר בענן, הם מסוגלים לעבוד מהבית. מספר עובדי הטלסקיות טיפס מ -9% בשנת 1995 ל -37% ב -2015, על פי סקר גאלופ. מאז חברות רבות החלו לאמץ טכנולוגיות ענן בתחילת שנות ה -20 של המאה העשרים, סביר להניח כי הענן אפשר את השינוי הזה. העובד הממוצע עובר היום עבודה יומית בחודש. הודות למחשוב ענן, היא יכולה להשתמש במכשירים הביתיים ובציוד משרדי המועדף עליה כדי להתחבר ולעשות עבודה. מגמת ה- Bring Your Own Device (BYOD) מתאפשרת על ידי הענן. הענן בעצם מאפשר לכל המשרד להיות נוכח בבית של כל עובד.

חסוך בעלויות תשתית
כאשר עובדים מתחברים מהבית באמצעות המכשירים שלהם, חברות יכולות ליהנות מירידה בעלות התשתית. צריך לרכוש פחות שולחנות כתיבה אם העובדים יכולים לעבור בין המשרד לבית. חברות סטארט-אפ רבות, כולל Zapier, מתנסות בכוח עבודה מרוחק לחלוטין.

אחסן נתונים בבטחה
כאשר חברות גדולות וקטנות מתחילות לאמץ שירותים מבוססי ענן אלה, האבטחה הופכת להיות עליונה. עם זאת, שירותי ענן מתחילים לשפר את שיא הבטיחות שלהם. סקר של RightScale מצא כי אבטחה כבר אינה הדאגה העיקרית של חברות המאמצות שירותי ענן. חברות שירותי ענן נאלצו להגביר את המשחק כדי להתאים לשחקנים גדולים כמו טויוטה. הפיכת מכונית למכשיר מחובר עלולה להיות מסוכנת אם הנתונים נפגעים. CIO של טויוטה הדגיש כי המסירות של מיקרוסופט לאבטחה היא הסיבה העיקרית לכך שהם בחרו בפלטפורמה זו עבור אפליקציות הענן שלהם. אמנם אבטחה עדיין מהווה דאגה עבור חברות מסוימות, אך שירותי הענן משדרגים ללא הרף את אמצעי האבטחה שלהם כדי לענות על הביקוש.

הענן מגביר את הפרודוקטיביות
השקעה בענן מאפשרת לעסקים לספק מאגר מרכזי לכל הנתונים, התקשורת והעיבוד שלהם. באמצעות מרכז מרכזי זה, עובדים יכולים לעבוד מכל מקום בעולם, באמצעות כל מכשיר המחובר לאינטרנט שהם מעדיפים. עובדים ולקוחות יכולים להתחבר דרך הענן 24/7 לקבלת שירות טוב יותר. חברות יכולות גם לחסוך כסף באמצעות שילוב של שירותי ענן. תוכנת חשבונאות בענן יכולה לקשר בקלות לתוכנה לניהול קשרי לקוחות. הכל עובד ביחד. חברות סטארט-אפ רבות מנצלות את השירותים הללו, שיכולים להתמקד עם צמיחת החברה. שדרוגים פשוטים כמו התאמת דמי שירות הענן. שירותי ענן הם אמנם טכנולוגיה חדשה יחסית, אך הם כבר משנים את הדרך בה אנו עושים עסקים בכך שהם מאפשרים פרודוקטיביות רבה יותר.
דרכי מחשוב ענן משנות את עולם העסקים

שפר את הפעולות

טכנולוגיית הענן מאפשרת לחברות לשנות את קנה המידה של פתרונות המחשוב שלהן ככל שהן גדלות. ימי החיזוי כמה שרתים לקנות ארוכים בעבר. אף אחד לא צריך להסתיר שרתים בארונות או לרכוש יותר מקום כדי להרחיב. במקום זאת, חברות יכולות לשנות את השימוש בהן עם ספק הענן, כמו אמזון שירותי אינטרנט או Microsoft Azure. ספק הענן מקצה יותר מקום וגובה יותר כסף.

תמיכה בלקוחות בצורה יעילה יותר

לא רק הענן מאפשר לחברות ליצור אפליקציות בעלות ערך רב יותר עבור הלקוחות, הוא מאפשר תמיכה טובה יותר בלקוחות. ימיו של אדם יחיד המאייש טלפון מתשע עד חמש חלפו. הלקוחות רוצים תשובות ויכולת לרכוש מוצרים בכל שעות היום. הענן מאפשר זאת. עובדים ברחבי העולם יכולים לגשת לאותו מידע ושירותים כדי לתמוך בלקוחות בכל שעה ביום. הענן מספק מערכת גמישה המחברת בין לקוחות ועובדים באמצעות מכשיר נייד, מחשב נייד או מחשב שולחני. הענן גם מקל על שיתוף המידע עם הלקוחות.

אפשר מקום עבודה גמיש
עובדים נהנים גם מחברות המאמצות את הענן. כשכל מידע העבודה שלהם נשמר בענן, הם מסוגלים לעבוד מהבית. מספר עובדי הטלסקיות טיפס מ -9% בשנת 1995 ל -37% ב -2015, על פי סקר גאלופ. מאז חברות רבות החלו לאמץ טכנולוגיות ענן בתחילת שנות ה -20 של המאה העשרים, סביר להניח כי הענן אפשר את השינוי הזה. העובד הממוצע עובר היום עבודה יומית בחודש. הודות למחשוב ענן, היא יכולה להשתמש במכשירים הביתיים ובציוד משרדי המועדף עליה כדי להתחבר ולעשות עבודה. מגמת ה- Bring Your Own Device (BYOD) מתאפשרת על ידי הענן. הענן בעצם מאפשר לכל המשרד להיות נוכח בבית של כל עובד.

חסוך בעלויות תשתית
כאשר עובדים מתחברים מהבית באמצעות המכשירים שלהם, חברות יכולות ליהנות מירידה בעלות התשתית. צריך לרכוש פחות שולחנות כתיבה אם העובדים יכולים לעבור בין המשרד לבית. חברות סטארט-אפ רבות, כולל Zapier, מתנסות בכוח עבודה מרוחק לחלוטין.

אחסן נתונים בבטחה
כאשר חברות גדולות וקטנות מתחילות לאמץ שירותים מבוססי ענן אלה, האבטחה הופכת להיות עליונה. עם זאת, שירותי ענן מתחילים לשפר את שיא הבטיחות שלהם. סקר של RightScale מצא כי אבטחה כבר אינה הדאגה העיקרית של חברות המאמצות שירותי ענן. חברות שירותי ענן נאלצו להגביר את המשחק כדי להתאים לשחקנים גדולים כמו טויוטה. הפיכת מכונית למכשיר מחובר עלולה להיות מסוכנת אם הנתונים נפגעים. CIO של טויוטה הדגיש כי המסירות של מיקרוסופט לאבטחה היא הסיבה העיקרית לכך שהם בחרו בפלטפורמה זו עבור אפליקציות הענן שלהם. אמנם אבטחה עדיין מהווה דאגה עבור חברות מסוימות, אך שירותי הענן משדרגים ללא הרף את אמצעי האבטחה שלהם כדי לענות על הביקוש.

הענן מגביר את הפרודוקטיביות
השקעה בענן מאפשרת לעסקים לספק מאגר מרכזי לכל הנתונים, התקשורת והעיבוד שלהם. באמצעות מרכז מרכזי זה, עובדים יכולים לעבוד מכל מקום בעולם, באמצעות כל מכשיר המחובר לאינטרנט שהם מעדיפים. עובדים ולקוחות יכולים להתחבר דרך הענן 24/7 לקבלת שירות טוב יותר. חברות יכולות גם לחסוך כסף באמצעות שילוב של שירותי ענן. תוכנת חשבונאות בענן יכולה לקשר בקלות לתוכנה לניהול קשרי לקוחות. הכל עובד ביחד. חברות סטארט-אפ רבות מנצלות את השירותים הללו, שיכולים להתמקד עם צמיחת החברה. שדרוגים פשוטים כמו התאמת דמי שירות הענן. שירותי ענן הם אמנם טכנולוגיה חדשה יחסית, אך הם כבר משנים את הדרך בה אנו עושים עסקים בכך שהם מאפשרים פרודוקטיביות רבה יותר.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *