דרכים טכנולוגיות מניעות צמיחה עסקית

טכנולוגיה חדשה מתעוררת מדי יום בעולם הדיגיטלי הזה. עסקים שילבו טכנולוגיות בתהליכים השונים שלהם כדי לייעל משימות, להגביר את הפרודוקטיביות ולהציע חוויה טובה יותר ללקוחות ולקוחות. מומחים מאמינים שעד 2020 85 אחוז מהאינטראקציה עם הלקוחות לא יכלול עובד אנושי. צ’אט בוטים הפכו לכל מקום במהלך מפגשי גלישה באינטרנט. לטכנולוגיה פוטנציאל לעודד צמיחה ולשפר את המוצרים והשירותים שחברות מציעות. להלן שש דוגמאות כיצד הטכנולוגיה יכולה להועיל לעולם העסקי.

שיפור התקשורת ושיתוף הפעולה

לחברי הצוות גישה לערוצים שונים המאפשרים תקשורת מיידית, כולל דוא”ל, טלפוני VoIP וצ’אט וידאו. עובדים יכולים לתקשר תוך כדי תנועה בזכות מכשירים ניידים, וישנן מספר אפשרויות העומדות בפני צוותים הזקוקים לכלי שיתוף פעולה עם תכונות של שיתוף קבצים.

החיסרון של שיטות תקשורת חדשות הוא שמציאת איזון בין חיים לחיים יכולה להיות מאתגרת. עם זאת, הטכנולוגיה יוצרת צוותים מגובשים יותר ומשפרת את תגובתיות. פתרונות מבוססי ענן מאפשרים שיתופי פעולה עבור צוותים מרוחקים מכיוון שהם יכולים לחלוק סביבת עבודה וירטואלית.

מיטוב השימוש במשאבים

ניהול משאבים הוא תחום נוסף שהטכנולוגיה המתעוררת הופכת לצמיחה מיטבית. בעתיד הקרוב, הלוגיסטיקה יכולה להיות נשלטת על ידי רכבים לנהיגה עצמית ומל”טים.

לעסקים יש משאבים חדשים לניהול כמו יישומים עסקיים דיגיטליים, קניין רוחני, תוכן דיגיטלי ונתונים. ניהול משאבים חדשים אלה מציב אתגרים, במיוחד בנושא הבטיחות, אך ההתמקדות במשאבים הדיגיטליים גורמת גם לעסקים למצוא דרכים חדשות ליצור ערך. לפעמים הצעה עסקית שלמה יכולה להיות מבוססת על משאבים דיגיטליים.

ישנן גם טכנולוגיות חדשות המשמשות לניהול משאבים, כמו AI ולמידת מכונות. AI משנה את הדרך בה עסקים מתמודדים עם הקצאת משאבים על ידי מתן תובנות חזויות, ואנליטיקה יכולה לייעל את ניצול המשאבים.

פישוט זרימות עבודה באמצעות אוטומציה

ניתן לבצע אוטומטיות כמה משימות, ואפילו תזרימי עבודה שלמים, הודות לפתרונות מבוססי תוכנה. ברוב המקרים, אירוע ספציפי יפעיל פעולה מהכלי מבוסס התוכנה שיפעיל זרימת עבודה מקבילה. גישה זו מסייעת לחסוך זמן ומאפשרת לעובדים להתמקד במשימות אחרות. אוטומציה גם מונעת התעלמות מהטריגרים מסוימים.

אוטומציה מיושמת במגוון רחב של תהליכים עסקיים לשיפור הפרודוקטיביות, טיפוח צמיחה וכדי לספק חוויה טובה יותר ללקוחות.

תכנון תהליכים יעילים

אנליטיקס יכולה לספק לעסקים ראות טובה יותר ביחס לתהליכים שוטפים ולכל צווארי בקבוק קיימים. עסקים יכולים למפות במדויק את התהליכים שלהם, לנתח את האזורים הבעייתיים, לתכנן מחדש תהליכים ולהשתמש באנליטיקה כדי להמשיך ולשפר אותם.

בחלק מהמקרים, הפעלת טכנולוגיה חדשה מחייבת עסק לעצב מחדש תהליכים ולייעל אותם כדי להפיק את המרב מההשקעה הטכנולוגית.

הפיכת עסקים לגמישים יותר

טכנולוגיה עוזרת לעסקים להתגמש ולהגיב יותר. זו השפעה חיובית של ערוצי התקשורת המיידיים העומדים לרשות חברי הצוות. תהליכים ותהליכים בדרך כלל מתוכננים ומותאמים באופן אופטימלי להתאמה מהירה למצב משתנה. לרוב העסקים קיימת מסגרת לקביעת דרך ברורה כאשר מתעוררים סוגיות.

פתרונות מבוססי ענן מאפשרים גם לעסקים להפעיל יישומים וכלים חדשים במהירות כדי שיוכלו לעבור לאתגרים חדשים.

פגישה עם ציפיות הלקוחות

לעתים קרובות משתמשים ב- Analytics כדי לעקוב אחר שביעות הרצון ולטיפול בבעיות חוזרות. הצעת שירות לקוחות ותכנים בכמה ערוצים כמו דוא”ל, מדיה חברתית, טלפון, אתרי אינטרנט ובחנות הופכת את המותגים והתכנים שלהם לנגישים יותר. משוב בין ערוצים אלה יכול לספר לחברה מה היא מצליחה, ולעתים קרובות יותר היכן היא צריכה להשתפר.

מחלקות שירות לקוחות נהנות אף הן מהטכנולוגיה שכן ניתן ליישם פתרונות מבוססי תוכנה כדי לעקוב אחר כרטיסים ולוודא שעסקאות מתנהלות בצורה חלקה.

הטכנולוגיה מקרבת את הלקוחות למותגים שהם משתמשים בהם, ועסקים בדרך כלל מבינים טוב יותר מיהם הלקוחות שלהם ואיזה סוג של ציפיות יש להם. המדיה החברתית הייתה חילופי משחקים בכל הקשור לחיבור עם מותגים ולהשמיע את קולו של אחד כצרכן.

אלה רק כמה דוגמאות לכך שהטכנולוגיה מגדירה מחדש את אופן הפעולה של עסקים ומייצר צמיחה. טכנולוגיה כשלעצמה אינה מספיקה בכדי לגרום לצמיחה והצלחה. חברות צריכות לתכנן תהליכים ותהליכי עבודה הממנפים את הטכנולוגיה הזמינה ולחשוב מחדש על הצעותיהם העסקיות כדי לשלב טכנולוגיה זמינה במבנים העסקיים שלהם. הטכנולוגיה היוותה זרז רב עוצמה לשינוי וצמיחה והיא תמשיך לעצב את אופן הפעולה של עסקים, במיוחד כשמדובר בארגון וקשרים עם לקוחות.
מגמות טכנולוגיות המניעות טרנספורמציה עסקית


טרנד מס ‘1: העולם הרב-ענן

ללקוחות ויחידות עסקיות שונות צרכים שונים. האם כולם צריכים להשתמש באותה ספקי פלטפורמה בענן? עד כה התשובה היא לא. אנו רואים צוותים ברחבי עסקים באופן עצמאי בוחרים פלטפורמות ענן וספקים שונים המתאימים בצורה הטובה ביותר לצרכים האישיים שלהם. ארגונים יכולים לקבל זאת – אך רק אם הם יכולים להפעיל שליטה רבה יותר על ידי גיבוש אסטרטגיות מרובות עננים מפורשות בכדי למנף ולתאם בצורה הטובה ביותר ספקי ענן מרובים.

מגמה מס ‘2: נוף האבטחה המשתנה

אנו רואים התקפות מתוחכמות יותר, מתואמות וממוקדות יותר, כמו WannaCry ו Petya. חברות צריכות להיות ערניות יותר ומודעות לאן עלולים להגיע איומים, מחמירות בגלל עליית מכשירי הצרכנים הזולים וחסרי הביטחון המחוברים לאינטרנט כמו תרמוסטטים דיגיטליים ומצלמות אבטחה ביתיות. חברות ענן הצליחו היטב בבניית רמת אבטחה יסודית חזקה, אך עליית הסביבה הרב-עננית מוסיפה מורכבות חדשה. על מנהיגים עסקיים ו- IT להסתמך על שירות מנוהל וספקי אבטחה מנוהלים כדי לתפור יחד את האבטחה הרב-ענן שלהם.

מגמה מספר 3: עלייתה של ארכיטקטורה “ללא שרת”

המונח “ארכיטקטורה נטולת שרתים” הוא מעט לא נכון – ברור שתמיד תהיה חומרה פיזית מתחת לכל שכבות הווירטואליזציה וההפשטה – אך המגמה עצמה אמיתית מאוד. מחשוב ללא שרת מתייחס לשירותים כמו Amazon Web Services Lambda ו- Microsoft Azure Functions המאפשרים לך להפעיל קוד ללא מתן קבצים או ניהול שרתים. קלות השימוש ומודלי התמחור החסכוניים של שירותים אלה יאיצו את מחזורי הפיתוח ויאפשרו לשוק האינטרנט של הדברים (IoT) לצמוח עוד יותר מהר.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *