קידום הטכנולוגיה בעשרים השנים הבאות

אני עתידן. או עתידנים, אם אתה מעדיף. כשאני מכיר את הכותרת הזו, אני זוכה לעתים קרובות למבטים סקרנים וגבות מעוטות כשאנשים שואלים “מה זה?” בפשטות, עתידנים עוקבים אחר מגמות, מנתחים נתונים הקשורים לחידושים ושינויים בשווקים, ומאגרים ניתוח ממגוון תחומים שונים כולל פוליטיקה, כלכלה ודמוגרפיה. אנו עושים את כל זה כדי לנסות לזהות מה עשוי לקרות בעתיד, כדי שאנשים יוכלו להתחיל להתכונן לכך כיום. לפעמים אנו נועזים מספיק בכדי להניח תחזיות ספציפיות, אך לרוב ההתמקדות שלנו היא בזיהוי תרחישים והשלכותיהם.

עתידנים יכולים לעשות לימודים פורמליים בעתיד ונושאים קשורים, אם כי לרובנו יש רקע אקדמי רב תחומי. אנו יכולים גם להיות חלק ממספר עמותות מקצועיות שעוזרות לנו לפתח את המיומנויות והרשת שלנו עם כמה מהטובים בעסק. ברור, די קל לזהות את העתידנים הטובים – אתה רק צריך להעריך את הרקורד של התחזיות שלהם. ותוכלו גם להסתכל על הפרטים שהם נותנים בתרחישים העתידיים שלהם, והאם הם מסוגלים להפוך את אותם בעלי ערך ויישומים לעולמנו כיום (זה מפריד בין סופרי המדע הבדיוני לבין העתידנים המקצועיים).

איאן פירסון, לאחר מכן, Business Insider ראיין את העתידן איאן פירסון, מייסד Futurizon על תחזיותיו לגבי הטכנולוגיות החדשות העיקריות שאנו יכולים לצפות לראות עד שנת 2050 ואיך הם ישנו את דרך החיים שלנו. לאיאן יש מוניטין רב לתחזיות טכנולוגיות באופק של 10-15 שנים, ואנחנו אוהבים מאוד את הרשימה שלו.

כפי שכולנו יודעים שהטכנולוגיה גדלה בקפיצות דרך. הטכנולוגיה שינתה את חיינו ונוחותנו לחלוטין. אנו יודעים כי קיומה של אוניברסיטת תקשילה שהייתה אחת המוקדמות בעולם כללה לימודי פיזיקה, כימיה, רפואה, אסטרולוגיה, אסטרונומיה וכו ‘. ג’ווהארלל נהרו יזם את המדע והטכנולוגיה הגבוהים יותר בהודו. בעשרים השנים הבאות נהיה תלויים לחלוטין בטכנולוגיה. בשנת 1951 הוקם ה- IIT הראשון בחרגפור כדי להגביר את חשיבות הטכנולוגיה והחינוך. כעת אנו יודעים שמעבד I7 במחשבים ניידים זמין אך בעתיד יהיה מעבד I9 & I11 זמין שמבצע את ההוראות מהר מאוד. זה יהיה פשוט עובד כמו מערכת הפעלה מרובת מעבד. היום בו אנו רוצים משהו אנו הולכים למטבח ואז לוקחים אותו אך בעתיד ניקח את אותו הדבר באמצעות טכנולוגיה על ידי קרינה מרחוק או אינפרא אדום. אנו יודעים שבאופנוע הגיע לראשונה מנוע 2 פעימות ואז 4 פעימות, עכשיו בעוד 20 שנה מנוע 8 פעימות יבוא שלוקח 2 שבץ כל אחד לתהליך אחד. ישנם 4 תהליכים במנוע IC (בעירה פנימית) שהם

יניקה

דחיסה

הרחבה

פליטה

אנו משתמשים בדלק הזה שגורם לזיהום אוויר רב אך בעתיד הדלק יסתיים אז אנו משתמשים בדלק ביולוגי שלא יגרום לזיהום אוויר. הטכנולוגיה תגדל במידה כזו שנוכל לעשות הכל. החשיבות של בינה מלאכותית (AI) תוגבר. במדעי המחשב, בינה מלאכותית (AI), המכונה לעיתים בינה מכונה, היא האינטליגנציה שמפגינה מכונות, בניגוד לאינטליגנציה הטבעית שמציגים בני אדם. המונח בינה מלאכותית משמש לתיאור המכונות / מחשבים המחקים פונקציות קוגניטיביות שבני אדם מקשרים למוחות אנושיים אחרים כמו למידה ופתרון בעיות. עכשיו שקול את 20 השנים עד 2019. לפני שנת 1999 היינו בימיו הראשונים של האינטרנט. עבדנו במחשבים גדולים והפעלנו באמצעות חלונות 95. לא היו טלפונים עם מסך מגע או טלוויזיות עם מסך שטוח. אנשים צחקו מהרעיון לקרוא ספרי אלקטרוניקה. אז איך באמת יהיה עולמנו בעוד 20 שנה מהיום? מה צופן העתיד למזון שאנו אוכלים הטכנולוגיה בה אנו משתמשים והבתים בהם אנו חיים? המכוניות יטסו בשמיים אבל המציאות כנראה פחות מלהיבה.

העולם ב 20 השנים הבאות כנראה יהיה דומה לו היום. אך חכם ואוטומטי יותר. מכונת הזמן תושק ואנשים יכולים לראות את עתידם. האינטרנט שינה את האופן בו אנשים נפגשים ומתאהבים. שירותי הכרויות מקוונים ומיקומים מבוססי מיקום כמו גפן, סנאפצ’ט, אינסטגרם פתחו אפשרויות המאפשרות לאנשים להסתכל מעבר לחברים הקרובים שלהם. אנו נלבש כושר בנד אייד על עורנו הטעונים את המכשירים שלנו באמצעות כוח אלחוטי. מקרר יגיד לנו מתי נגמר לנו החלב או מתי הדלת פתוחה. הטלוויזיות יגידו לנו מתי הפסקנו לצפות ויכבו את עצמן ויחסכו חשמל. בכל מדרגות מעליות ביתיות תהיה במקום מדרגות פשוטות. ספרי לימוד יוחלפו במציאות מדומה, E-Education כבר כיסה את החלק העיקרי של חינוך בית הספר. ככל שהבינה המלאכותית תוגבר כך הרובוט יהיה שלהם בכל אות תנועה במקום במשטרת התנועה. מעלית עם גלגל מתגלגל תהיה זמינה בכבישים ברחוב הנושאים אדם או עומס ויהיו אוטומטיים.

עבור אנשים רבים, רשימה מסוג זה מרגישה קצת כמו לקרוא רשימת משאלות מדע בדיוני. אך אנו מאמינים שזו השקפה אמינה על עתידנו הקרוב. וזה ממחיש את אחד הממצאים העיקריים במחקרי הצוות שלנו: שאנחנו חיים בתקופה בהיסטוריה המאופיינת בשינויים מפריעים עמוקים.

הרשימה לעיל מספקת תובנה לגבי כמה מהטכנולוגיות העומדות לשבש את עולמנו. שלושה מתחומי השיבושים העיקריים הם:

האבולוציה הבאה של בני אדם והשתלבות עם רובוטיקה – ניתן לטעון שאנחנו כבר סייבורגים מבחינה טכנית (מכונה חלקית / חלק מבני אדם) כאשר אנו מרחיקים מאיתנו את הטלפונים הניידים שלנו (שהם מכשירי מחשב סופר-טכניים). בכל העת. באותה מידה הם עשויים להיות מושתלים – וכנראה שהם יהיו בקרוב. עם התפתחות הרובוטיקה, נשלב אותם בחיינו ואז נשתיל אותם גם כן. אבל גם אם זהו צעד רחוק מדי עבור אנשים מסוימים, אנו נשתמש באינטרנט הדברים כדי לחבר את עצמנו יותר ויותר למכשירים הדיגיטליים בחיינו, ולהפוך את הבתים, המכוניות, המשרדים, הערים והסביבה שלנו לחכמים וחכמים יותר.

שינויים בדרך הנוסעת שלנו – ממל”טים לרכבות היפר-loop, מכוניות נטולות נהגים לנסיעה בין פלנטרית. העתיד הקרוב של הנסיעה נראה מיועד למהפכה. אבל אולי אפילו יותר ממה שרוב האנשים חושבים. מכוניות נטולות נהגים הולכות לעבור מחוקיות לחובה במהירות רבה, מכיוון שאנו מבינים את הפוטנציאל שלהן להגביר באופן דרמטי את הבטיחות והיעילות בדרכים ברגע שכל מכונית במערכת יכולה לדבר עם כל מכונית אחרת. גם מכוניות נטולות נהגים יעבירו אותנו במהירות עם מכוניות. Uber לא רק רוצה להשתלט על ענף המוניות, הם בעצם מכוונים להשתלט על כל המכוניות בכל מקום. אם המכונית שלך נוהגת בעצמה ויכולה להרוויח כסף בזמן שאתה לא משתמש בה, אז הגיוני להכניס אותה למערכת של Uber. וכשאתה עושה זאת, תביני במהירות שאתה לא צריך להיות בעל רכב – אתה פשוט יכול להשתמש ברכב Uber הקרוב ביותר. נצטרך גם פחות מקומות חניה – אתה יכול להפוך את המוסך הביתי שלך לחדר נוסף, ומקום העבודה שלך והקניון המקומי יכולים להמיר חניונים למשרד ומשרדים שמישים. שינוי האופן בו אנו מטיילים הולך להיות אחד מחליפי המשחק הגדולים בעולם בעשור הבא. ואנחנו יודעים – בוודאות – שזה יקרה.
מהפכות בייצור ואחסון אנרגיה – לאחרונה כתבנו על נושא זה בעצמנו (ראה כאן) ועוקבים אחר התפתחות מקורות אנרגיה חלופיים מזה מספר שנים (ראו הערות על ITER, היתוך גרעיני, גז סולארי ופצלי, למשל). קואליציית האנרגיה לפריצת הדרך של ביל גייטס הולכת להאיץ את המסירה של “פתרונות אנרגיית פלא”, שיכולים לראות את מחיר צנרת האנרגיה בשנים הבאות. וזה מנוף שישפיע על כל השאר, ובעיקר ישפיע על חייהם של האנשים העניים ביותר בכדור הארץ.
איזה זמן להיות בחיים.

ואיזו זמן להיות מנהיג בעולם. עלינו להכיר בכך שאנו חיים בתקופה של שינוי מבני עמוק ושאנחנו חייבים להתכונן לעתיד שיהיה שונה מהעבר. זה דורש התמודדות עם אורתודוכסים מגבילים, האצת היצירתיות והחדשנות, ושינוי לא רק מוצרים ותהליכים אלא גם מודלים עסקיים שלמים. אנחנו תמיד משתנים וכך גם העולם. אך לעיתים מצעד השינוי המתמיד פועם לתוף אחר – ועושה דרך אחרת. כשהמוזיקה משתנה, עלינו לעשות זאת.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *