טכנולוגיה מפעם לפעם

חברות מודרניות השתנו באופן דרסטי במהלך חמישים השנים האחרונות בכל הקשור לטכנולוגיה. חברות הפכו לעולם מידע בו הטכנולוגיה היא כמעט הכל בניגוד לעבר. הטכנולוגיה השתנתה והתקדמה בהרבה בהשוואה לתקופות הקודמות. בימינו זה משפיע על חיי אדם באזורים שונים; למשל, זה מביא שינוי חברתי, שינוי חינוכי, שינוי חקלאי ושינוי בפעילויות הפנאי בין היתר.

מהפכה וטכנולוגיה תעשייתית
שינוי טכנולוגי הביא לשינויים חברתיים בחברות המודרניות. עקב המהפכה התעשייתית, אנשים רבים עברו להתגורר מאדמותיהם כדי למצוא מקומות עבודה במפעלי המטרופולין העמוס (קליין, 2008). יתרה מזאת, סרביות, שבעבר חוסלו, והאוכלוסייה עברה מהכפרים למטרופולינים. כתוצאה מכך, הקשרים המשפחתיים הקבורים, הזכות לכבוש אדמות והסתפקות עצמית הוחלפו בהשכרת אדמות מהוססת, הסתמכות על סחר והידרדרות של יחידות משפחתיות (Klein, 2008).
המהפכה התעשייתית השפיעה על הכלכלה בכך שהיא מאפשרת לסחורות וכסף לפרוח ולהביא להתפשטות עסקים בהשוואה לעבר. כתוצאה מכך, מעמד הסוחר מרוויח מהעושר שנוצר מהמפעלים. יתרה מזאת, היחידות המשפחתיות רגישות יותר לשיעורי גירושין גבוהים ולשיעורי התאבדות המתבגרים כיום. בגלל המהפכה התעשייתית, מרבית החברות משועבדות לבנקים או משלמות את דמי השכירות הגבוהים.

סחר וטכנולוגיה
בעבר מרבית העסקים נעשו באופן מקומי והספירה נעשתה ידנית. הטכנולוגיה שינתה במהירות את האופן בו אנשים סוחרים מאז שאנשי העסקים בימינו משתמשים בסטרטים, מחשבונים, טלפון, טפסים ניידים ומטוסים (קליין, 2008). בעבר נשיאת סחורות למקומות השוק נעשתה על ידי אנשים עצמם או על ידי שימוש בבעלי חיים כמו חמורים, גמלים ואפילו פרות (Klein, 2008). נכון לעכשיו, ענף הסחר השתפר רבות בגלל שינויים טכנולוגיים מכיוון שסוחרים יכולים להשתמש בכלי רכב ומטוסים בכדי להעביר ולספק סחורה לצרכנים.
פתיחת עסק בעבר לא הייתה זקוקה לרישום מכיוון שהטכנולוגיה הייתה בצורתה המינימלית. לעומת זאת, בעת פתיחת עסק נכון לעכשיו, הרישום מתבצע במשרדי הרישום המקומי לעסקים, ומוחל שם עסק באמצעות המחשבים עם internets. בנוסף, עם לידתו של האינטרנט, אנשי עסקים יכולים לנהל סחר בינלאומי בזמן שהם בארצותיהם מבלי לנסוע עד הסוף. לא ניתן היה לעשות זאת בעבר, מכיוון שהכריח את הסוחרים לנסוע עד הסוף כדי לקחת את סחורתם ולקיים אינטראקציה עם הצרכנים.

חקלאות וטכנולוגיה
מערכות חקלאיות השתנו והתקדמו במהלך העבר ככל שהטכנולוגיה מתקדמת גם כן. לפני למעלה מ- 200 שנה, תשעים אחוז מאוכלוסיית העולם התגוררה בחוות ונטעה את האוכל האישי שלהם לצריכה (AS, 2012). נכון לעכשיו, כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה מייצרים מזון כמו ירקות, פירות, בשר וחלב. חקלאים בימינו משתמשים בהתקדמות בטכנולוגיה כדי לייצר מזון נוסף לעולם הולך וגובר (AS, 2012). הם משתמשים בטכנולוגיות כמו ביוטכנולוגיה, דיור בהתאמה אישית לבעלי חיים וציוד ממונע המאפשר שיפור בחקלאות. טכנולוגיה טובה יותר אפשרה לחקלאים להאכיל אנשים נוספים ולהשתמש בפחות עבודה בחוות בהשוואה לעבר.
בעבר, החקלאים השתמשו במו ידיהם או בציוד מצויר לסוסים כדי לעבד את אדמותיהם; זה דרש יותר אנשים לעבוד בחוות בעוד התוצרת הייתה קטנה (AS, 2012). עומס העבודה היה גבוה ולקח הרבה זמן לסיים אותו. הסוסים ששימשו לא היו מהירים, מכיוון שהם היו מתעייפים לאחר זמן קצר. נכון לעכשיו, רוב החקלאים משתמשים בציוד ממונע כמו טרקטורים כדי לעזור להם בעבודת השטח. גם טרקטורים גדולים ומהירים יותר מסוסים ויכולים לעבוד זמן רב יותר בעת הצורך (AS, 2012).

נכון לעכשיו, החקלאים משתמשים בביוטכנולוגיה בחקלאות. זהו השימוש בטכנולוגיה להגברת ייצור היבול והחי (AS, 2012). טכנולוגיית הזרעים השתנתה מהעבר להווה. בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת, הגידולים מסוגלים לסבול נסיבות מזג אוויר קשות, למשל שיטפונות ובצורת. בעבר, הבצורת והשיטפונות הרסו את כל המסיק מכיוון שהצמחים לא יכלו לסבול תנאים כאלה. אולם כיום, בשל הנדסה גנטית וביוטכנולוגיה, יבולים מסוגלים לעמוד בתנאים קשים (AS, 2012). כעת, החקלאים יכולים לגדל מגוון גידולים בחוות שלהם שכן זרעים נועדו לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים בניגוד לעבר.
באמצעות הטכנולוגיה, חוות גדלות בגודלן עקב התייעלות מוגברת. בעבר, הפרות חולבו בעבודת יד וזה לקח הרבה זמן. בימינו, בשל הטכנולוגיה, חולבים הפרות במכונות מיוחדות, החוסכות זמן (AS, 2012). כעת, בניגוד לעבר, חקלאים יכולים להשתמש בחומרי הדברה, חומרי הדברה וקוטלי עשבים כדי להגן על יבוליהם ובעלי החיים שלהם מפני מזיקים לא רצויים כמו חרקים ועשבים שוטים.

חינוך וטכנולוגיה
בהשוואה לעבר, הטכנולוגיה שינתה את ההשכלה. דרכי ההוראה התקדמו מימי קדם ועד ימינו. בעבר נלמדו מדע בשיטת דקלום, שם הלומדים שיננו את המכונות מבלי לראותם. אולם כעת, הטכנולוגיה הובילה להמצאתן של שיטות מעבדה, תצפית ושיטת עבודות שטח עם מתקני מעבדה מתאימים שבהם סטודנטים למדע יכולים כעת לצפות במכונות.
בעבר, חלק מהנושאים לא נכללו בתכנית הלימודים; לדוגמה, טכנולוגיית מידע. אך בשל התקדמות הטכנולוגיה הנושאים הללו נוספו בתכנית הלימודים כיום. בעזרת ידע זה התלמידים לומדים כעת כיצד להשתמש במחשבים (זלקוביץ, 2006). בזכות התקדמות הטכנולוגיה, תלמידים בבתי ספר ברחבי העולם יכולים ללמוד באמצעות המחשבים. בעבר התלמידים נאלצו להשתתף בשיעורים באופן אישי מכיוון שלא היו מחשבים או מחשבים ניידים. נכון לעכשיו, עם המצאת הלמידה האלקטרונית, התלמידים מסוגלים ללמוד באינטרנט וזה קל יותר בהשוואה לעבר

ככל שהזמן מתקדם, כל מה שמסביבנו משתנה. הפכנו לדור תלוי כמעט לחלוטין בטכנולוגיה, ומותר לציין שהדברים נעשו בצורה שונה מאוד לפני עשרות שנים מכפי שהם עכשיו. אבל ככל שאנשים מסוימים רוצים לומר שההישענות שלנו על טכנולוגיה מעכבת אותנו, אנחנו לא יכולים להכחיש שזה הפך את החיים להרבה יותר פשוטים!

להלן מספר דברים שהטכנולוגיה הקלה עלינו כל כך הרבה!

תקשורת

שבלול שגורר אחריו שקית דואר קטנה.

ואז: דואר חילזון היה אז מקור עיקרי לתקשורת, לעומת היום, שם הוא המקור העיקרי לדואר זבל. אני זוכר שיש לי עטים בבית הספר היסודי והתלהבתי להפליא מכתיבת מכתבים וקניית בולים. אמנם יש משהו מאוד רומנטי ברעיון של דואר חילזון, אבל זה נקרא דואר חילזון מסיבה כלשהי – הוא איטי ובסופו של דבר לא נוח.

אייפון 5

עכשיו: כיום אנו משתמשים ממש בכל דבר אחר מלבד דואר חילזון כדי לתקשר זה עם זה. בין אם מדובר בדוא”ל, טקסט, וידאו צ’אט, פקס או העברת הודעות מיידיות, יש לנו ארסנל של טכנולוגיות המאפשרות לנו ליצור קשר אחד עם השני מבלי שנצטרך למצוא תיבת דואר. הטכנולוגיה קיצרה את התקשורת בהצלחה מכמה ימים לדקות בלבד.

הובלות

צילום מסך של משפחה שנוסעת עם עגלה מקורה במשחק, שביל אורגון.

ואז: אין דבר יותר לא נוח מאשר באגי סוסים, אוניות והעגלות הקטנות המכוסות בהן נהגת לנסוע באותו משחק שביל אורגון. תשכחו מכמות הזמן המגוחכת שלוקח להגיע לכל מקום, דברו על אי נוחות! אנשים מתו בקביעות בניסיון להגיע מנקודה A לנקודה B. עכשיו זה לא נוח.

הפיכת מרצדס להמרה מכוסה בגבישים של סברובסקי.

עכשיו: אמצעי התחבורה שלנו כיום הם ההגדרה זוהר. מהמטוס במחלקה הראשונה ועד למכוניות הספורט המהבהבות, הכל היום קשור למהירות, בטיחות ונוחות. אפילו אם כל מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו זה נסיעה במטוס במאמן או נסיעה בהונדה של שנות ה -90, זה עדיין פועם לוקח כמה חודשים לעבור כמה מדינות.

בידור

ציור מימי הביניים של שחקנים גברים על הבמה.

ואז: המחזות הם בהחלט עדיין מקור בידור נהדר כיום, אך המקבילה מימי הביניים לא כל כך גדולה. גם אם האפקטים המיוחדים היו מעט טובים יותר, נזכור שנשים שיחקו על ידי גברים מכיוון שהבמה לא הייתה “מקום לנקבה”. בואו נעזוב את האידיאלים המיושנים בעבר, נכון?

משפחה נהנית מנטפליקס עם קערת פופקורן.

עכשיו: תודה לאל לבתי הקולנוע, טלוויזיה בכבלים, נטפליקס, משחקי וידאו ואפליקציות טלפון! לא רק שהדברים קצת יותר מהנים ממה שהיה אז, אנחנו גם מתחילים לקבל ייצוג תקשורתי מגוון יותר בין אם זה מין, גזע, דת או נטייה מינית. עכשיו לזה אני מכנה התקדמות.

בטח, הטכנולוגיה לפעמים גורמת לנו לשאננות (במיוחד כסטודנטים במכללה; אנו להוטים להתמהמה עם כתום זה השחור החדש בנטפליקס). אבל בלי ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה, עדיין היינו משתמשים במבנים וזועקים מחלונותינו לדבר עם חברינו. התלות שלנו בטכנולוגיה אינה דבר רע.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *