תרומת הטכנולוגיה בכלכלה שלנו

תפקיד הטכנולוגיה בפיתוח כלכלי
הטכנולוגיה מקיפה גוף עצום של ידע וכלים המקלים על השימוש במשאבים כלכליים כדרך לייצר סחורות ושירותים ביעילות וחדשנות. התקדמות טכנולוגית חיונית לצמיחה ופיתוח כלכלי וככל שהטכנולוגיה הזמינה מתקדמת יותר, כך הכלכלה המקומית והעולמית יכולה להתקדם במהירות רבה יותר. להלן תפקידה של תפקידה הטכנולוגי בפיתוח כלכלי.

ההתקדמות הטכנולוגית שיפרה משמעותית את הפעילות והורידה את עלות עשיית העסק. נכון לעכשיו, כדוגמא, רק כמה טכנאים השולטים במערכות רובוטיות יכולים להפעיל מפעל ייצור שלם, ומערכות מלאי חדשניות מסוגלות לספק חלקים נחוצים תוך זמן קצר להרכבה. ההתקדמות בענף המחשבים, יחד עם ההתקדמות בתקשורת, הגבירו את אפשרויות העבודה ומחזקות את הצמיחה הכלכלית.

האינטרנט התגבר כראוי על כל המחסומים הפיזיים לתקשורת לאורך מרחקים. באופן דומה, חברות ייצור ומוצרי צריכה פיתחו קישורים מקוונים לספקים שלהם ותמיכת לקוחות. הספקים יכולים לעקוב אחר יעילות קו הייצור באמצעות מערכות אוטומטיות ויכולים לשלוח חלקים וחומרים ביעילות רבה יותר למקומות הנדרשים, תוך צמצום המלאי והשבתה. בנוסף לאותו מסחר אלקטרוני ובנקאות מקוונת, יכולות גם סייעו להפחית את עלות עשיית העסק.

בהקשר חדש זה, ובהתחשב בהופעה מהירה של מוצרים ומודלים עסקיים משבשים, כמו גם הכוח הטרנספורמטיבי של טכנולוגיות דיגיטליות על עסקים וחברה, על מנהלים להיות אדונים של “כלכלת הטכנולוגיה” הגלובלית, ויכולים לאתר את ההשפעה הכלכלית של שינויים טכנולוגיים כה מהירים ומגיבה במהירות ובראות חזית דומה.

הקפידו ללמוד את סודות התמורות הדיגיטליות היעילות ביותר – והיזהו מ -7 המיתוסים של טרנספורמציה דיגיטלית. | קבל את העדכונים מהשינוי הדיגיטלי על ידי הרשמה לעלוני CIO Leader. ]
מחקרים רבים של חברות מכובדות רבות כמו BCG, IMF והפורום הכלכלי העולמי מראים כי בכל פעם שחברות מקצצות השקעות טכנולוגיות שמטרתן לגדול את הרווחים, התוצאה היא הפוכה, מכיוון שהרווחים שוקעים משמעותית, וכאפקט לוואי, התוצר גם כן נופל באופן דרמטי, ואז תגובת שרשרת מתחילה בירידה בפריון העבודה לאחר מספר שנים.

לאמיתו של דבר, מה שהחברות באמת עושות זה לקצץ בהשקעה חשובה שעלולה ליצור את גל הצמיחה הבא ובמקרים רבים, השקעה זו עשויה לייצר מנוף עצום, ולסייע בהורדת עלויות והוצאות הרבה יותר מהר ממה שההוצאות על הטכנולוגיה עולות. , אבל חברות יכולות להשיג זאת רק על ידי ניהול נכון של ההוצאות הטכנולוגיות שלהן. לשם כך, מנהלים בכירים דורשים מדדים חדשים ודרכי חשיבה חדשות. על מנת לנווט בהצלחה בתרחיש הכלכלי הטכנולוגי ולמנף את הביצועים הטובים ביותר של העסק, על מנהלים ליצור, למדוד ולעקוב אחר מדדים כלכליים וירטואליים בדיוק כמו שהם עוקבים אחר מדדים לגבי העולם הפיזי.

השפעת הטכנולוגיה על הכלכלה

ההשפעה של כלכלת הטכנולוגיה בשוק היא משמעותית מאוד, מה שמשרה אפילו את המדידה של כלכלת השוק. כמה מהמדדים הגדולים ביותר הידועים בשוק, כמו הממוצע Dow Jones התעשייתי (DJIA) ו- S&P 500, השתנו. תחנות כוח טקיות כמו אפל, גוגל ואמזון, שמניותיה מוערכות גבוהות בהרבה מאלה של רבים מחברי התעשייה הוותיקים, מחליפות חברות סופר תעשייתיות גדולות. אפל, עם שווי השוק הגבוה שלה, מהווה נתח כה גדול מ- DJIA, למשל, שכל היקף ברווחיה הרבעוניים יכול להזיז את המדד כולו, מצב שנעשה בעבר על ידי חברות גדולות אחרות כמו GM וקטרפילר.

זמן הוא כסף

טכנולוגיה יכולה לחסוך את הזמן שנדרש כדי לייצר טובין או לספק שירות, ולתרום לרווחים הכוללים של עסק.

יעילות

טכנולוגיה יכולה לתרום ליעילות קצב התפוקה של העסק, ולאפשר העברת כמויות גדולות יותר של מוצרים או לספק שירותים.

התמחות

הטכנולוגיה צריכה להוביל לעלייה בחלוקת העבודה והתמחות המשרות בתוך עסק, ולתרום עוד יותר ליעילות שבה העסק מסוגל לנהל.

משאבים טבעיים

לטכנולוגיה השפעה עצומה על יכולתם של עסקים וממשלות לגשת למשאבי טבע ולהשתמש בהם בדרכים היעילות ביותר שניתן להועיל הן לעסק והן לכלכלה.

התרחבות תעשייתית

בזכות היעילות המוגברת של העבודה עם המצב הטכנולוגי שהולך ומשתפר, עסקים מסוגלים להגדיל את התפוקה הכוללת, מה שמביא בתורו לרווחים גבוהים יותר ולפיתוח כלכלי גדול יותר.

מחקר

טכנולוגיה טובה יותר צריכה להוביל למחקר נוסף כמעט בכל מגזר עסקי ומדעי, כלומר עסקים יכולים ליהנות מכל מיני התקדמות טכנולוגית.

האינטרנט והסחר הבינלאומי

טכנולוגיית מידע היא המרכיב החשוב ביותר בהצלחה ובגדילה של סחר בינלאומי וצמיחת שוק העבודה, ומאפשרת לעסקים לשתף מידע ולנהל סחר בפחות זמן מאשר כהרף עין.

ניתן לראות בטכנולוגיה כמקור עיקרי בהתפתחות הכלכלית והשינויים הטכנולוגיים השונים תורמים משמעותית להתפתחות מדינות לא מפותחות.

קידום טכנולוגי וצמיחה כלכלית קשורים באמת אחד לשני.

רמת הטכנולוגיה היא גם גורם מכריע חשוב לצמיחה כלכלית. ניתן להשיג את קצב הצמיחה המהיר באמצעות טכנולוגיה ברמה גבוהה. שומפטר ציין כי חדשנות או התקדמות טכנולוגית הם הקובעים היחידים להתקדמות הכלכלית. אך אם רמת הטכנולוגיה הופכת קבועה, תהליך הצמיחה נפסק. לפיכך, ההתקדמות הטכנולוגית היא זו שמניעה את המשק. המצאות וחידושים היו אחראים במידה רבה לצמיחה כלכלית מהירה במדינות המפותחות.

לא ניתן לטעון כי צמיחת ההכנסה הלאומית נטו במדינות מפותחות נבעה מההון בלבד. קינדלברגר ציין כי החלק העיקרי בפריון מוגבר זה נובע משינויים טכנולוגיים. רוברט סולו העריך כי השינוי הטכנולוגי היווה כ -2/3 מצמיחת הכלכלה האמריקאית; לאחר שאפשר צמיחה בכוח העבודה ובמניות ההון.

למעשה ניתן לראות בטכנולוגיה כמקור העיקרי בהתפתחות הכלכלית והשינויים הטכנולוגיים השונים תורמים משמעותית להתפתחות מדינות לא מפותחות. ניתן להמחיש את השפעת השינוי הטכנולוגי על פונקציות הייצור בעזרת התרשימים הבאים.

ניתן להמחיש את השפעת השינוי הטכנולוגי על פונקציות הייצור בעזרת התרשים הבא

בתמונות לעיל 1 עד 3 R ‘הוא איזון של פונקציית ייצור לפני השינוי הטכנולוגי ו- R’ מייצג את אותם כמויות תפוקה לאחר החידוש בנתון הראשון. החידוש הוא ניטרלי ביחס לעבודה והון. פונקציית הייצור החדשה R מראה כי ניתן לייצר אותה תפוקה עם פחות עבודה ופחות הון לאחר התקדמות טכנולוגית.

הנתון השני מראה שחדשנות היא חסכון בעבודה ו- R מראה כי ניתן לייצר את אותו תפוקה עם תשומות פחותות, אך החיסכון בעבודה גדול מזה של ההון. הנתון השלישי מראה שחדשנות היא חסכון בהון ו- R ‘מראה כי אותה תפוקה יכולה להפיק על ידי פחות תשומות לאחר השינוי הטכנולוגי אך החיסכון בהון גדול מזה של העבודה.

בדרך כלל ההנחה היא כי ההתקדמות הטכנולוגית חשובה אפילו יותר מהיווצרות ההון. אולם היווצרות ההון בלבד יכולה להביא לפיתוח כלכלי במידה מוגבלת וההתקדמות נפסקת אם לא יחול שינוי טכנולוגי. מדינה לא יכולה להישאר תלויה בייבוא ​​טכנולוגיה. עם שמבלה יותר על מחקר מדעי וטכנולוגי, יטה לצמוח מהר יותר ממדינה אחרת שצוברת יותר הון אך מבזבזת פחות על טכנולוגיה.

אומת השקעות גבוהה

מדינה א ‘מתרכזת בצבירת משאבי הון נוספים ואילו באיור השני 5, מדינה ב’ ממקדת את תשומת הלב בהיבטים טכנולוגיים אך אינה מסדירה את הצטברות ההון. ברור כי התקדמותה של מדינה B היא מהירה יותר מזו של מדינה A עקב שיעורי ההתפתחות הטכנולוגית הגבוהים.
הרעיון שקידמה טכנולוגית

OP מייצג את פונקציית הייצור העולה ל- OP, OP2 ו- OP., עם ההתקדמות הטכנולוגית. על פונקציית הייצור OP אם סכום ההון לעובד שגויס מ- Rs. 150 עד Rs. 200, התפוקה לעובד עבודה מגויסת מ- SM ל- XM1, כאשר ההון ליחידת עבודה הוא Rs. 300 התפוקה לעבודה היא. ZM ,. המטרה העיקרית של ההתקדמות הטכנולוגית היא ניצול טוב יותר של עבודה ומשאבים אחרים ומכאן שתפקוד הייצור זז כלפי מעלה מה שאומר שניתן להשיג יותר תפוקה לעבודה באותה כמות של הון לעובד.

כמות ההון לעובד נותרה על פי Rs. 150, הייצור לעובד ממשיך לגדול מ- SM ל- NM. זה נובע מההעברה כלפי מעלה של פונקציית הייצור. באותה דרך ניתן לייצר יותר ייצור ברמות אחרות של עוצמת ההון. לפיכך, ההתקדמות הטכנולוגית גורמת להעברת פונקציית הייצור כלפי מעלה המאפשרת תפוקה רבה יותר לעובד עם אותה הון זהה לעובד.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *