טכנולוגיה המשמשת במחשבים ניידים

מה בדיוק מחשב נייד? מחשב נייד נחשב בדרך כלל למחשב אישי הנייד. לעתים קרובות הוא קטן מבחינת גודל ומשקל קל (אם כי זה לא היה המקרה כאשר הם נוצרו לראשונה). בתחילה, סוגים אלה של מחשבים שקלו עד 24 פאונד. כיום תוכלו למצוא מחשבים ניידים שמשקלם של עד שלושה פאונד. מחשבים ניידים בהחלט הפכו להרבים יותר קל לקחת איתך לכל מקום שאליו אתה הולך תוך שהם הופכים לחזקים הרבה יותר.

אם אתה חושב על סוג הנייד שהיה לך לפני עשר שנים, תבחין בשינויים מינימליים. זה עדיין נראה דומה לזה שיש לך כרגע. עם זאת, תבינו שזה הפך להיות קליל וקל יותר מהקודם. הפונקציונליות הבסיסית של המחשב הנייד נשמרה. במהלך השנים חלו שינויים דרסטיים בתעשיית המחשבים הניידים כדי לשפר את חוויית המחשוב. יצרני המחשבים הניידים מנסים לבנות מכשירים העונים על ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית. הלחץ מהבולטות של הטלפונים החכמים והטאבלטים הביא ליצירת מחשבים ניידים היברידיים הניתנים להסרה ועיצובים של Ultrabook. בנוסף, מחברות מצוידות במערכות בקרת תנועה ועיניים כחלק מהפריצות הטכנולוגיות הגדולות.

היסטוריה למחשבים ניידים

מחשבים ניידים הפכו קטנים יותר, מהירים וקלים יותר מאז הקמתם. בשנת 1971, אדם בשם אלן קיי (שעבד ב- Xerox PARC) יצר קונספט למחשב נייד המכונה Dynabook. הוא דמיין מחשב אישי נייד דרכו אנשים יוכלו לתקשר זה עם זה. הוא גם רצה שהמחשב יוכל לשמש למטרות חינוכיות. האם זה נשמע מוכר? לאחר מכן הגיע אוסבורן 1 שרוב האנשים רואים שהוא המחשב הנייד האמיתי הראשון. זה נעשה זמין בשנת 1981 והיה גדול וכבד בהרבה מרוב המחשבים הניידים כיום. זה היה בגודל שווה למזוודה קטנה ומשקל של 24 פאונד. גודל המסך היה חמישה סנטימטרים בלבד והוא הכיל שני כונני תקליטונים של 5.25 (שלא תמצאו במחשבים כיום). GRiD Compass 1101 היה המחשב הנייד הראשון שעיצב עיצוב “צדפה” שהשפיע רבות על מראה המחשבים הניידים בעתיד. זה נוצר על ידי ביל מוגרידג ‘בשנת 1979 אך לא שוחרר עד 1982. מחשבים אלה שימשו במעבורות חלל כמו גם על ידי צבא ארצות הברית. מכשיר ה- Compaq Portable נחשב למחשב השיבוט הראשון של המחשב והוצג בשנת 1983. הוא היה זקוק לכוח זרם חילופין כדי לפעול אך יכול להפעיל את MS-DOS. מחשבים רבים נוצרו מאז ומשופרים בדרך זו או אחרת, אך כך החלו מחשבים ניידים לראשונה.

התקדמות מחשבים ניידים והעתיד

כאשר הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם מה אתה עשוי לראות עם מחשבים ניידים של העתיד? אין ספק שמחשבים ניידים מצטמצמים בגודלם תוך כדי שהם הופכים למהירים וקלים יותר. כיום במחשבים ניידים יש בדרך כלל מסכי צבע, מצלמות רשת ומעבדי ג’יגה-הרץ בין התקדמויות טכנולוגיות רבות אחרות. היכולת לשלוח ולקבל נתונים אלחוטיים הייתה קידום אדיר עבור מחשבים ניידים של ימינו. טאבלטים וסמארטפונים הסתעפו ממחשבים ניידים ונמצאים בשימוש נרחב כיום. הם כוללים מסכי מגע ונוטים להיות קטנים וקלים יותר ממחשבים ניידים. בעתיד מחשבים ניידים עשויים להידמות לטאבלטים על ידי מסכי מגע במקום מקלדות או בנוסף להם. לטאבלטים יתכן בקרוב מקלדות הניתנות לצריבה אשר יהפכו אותם יותר כמו מחשבים ניידים. ישנם רעיונות או אפשרויות רבות למחשבים ניידים בעתיד הכוללים מסכים רגישים למגע (כגון היכולת לכבות את המחשב שלך בעזרת החלקה של אצבע אחת), מסכי מגע כפולים, עיצוב הזזה לעומת עיצוב צדפות, מחשבים ניידים להקרנה ומחשבים ניידים גמישים. . איש אינו יודע בוודאות מה יהיה העתיד אך האפשרויות הן אינסופיות.

טווח High-Dynamic היה אחד החידושים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות במיוחד בתעשיית הטלוויזיה. יש לו את היכולת להציג את האזורים הקטנים והכהים ביותר של תמונה בבירור. טכנולוגיה זו תשולב במסכי המחשב הנייד בשנת 2018. רזולוציית 4K תעניק למשתמשים חוויה דמוית חיים יותר בעת צפייה בסרטים ומשחקים משחקים. תצוגת 4K מציעה איכות הפונה לצופים ומכאן מושכת יותר קונים. עם זאת, חידוש זה יביא לצריכת אחסון ולעלייה ברוחב הפס.

מחשבים ניידים הניתנים להמרה

מחשבים ניידים עם טכנולוגיית מגע הובילו לשיפור הממשק המסורתי. זה אפשר ליצור התקנים להמרה שיכולים להתקפל בקלות ובמצב טאבלט. המקלדת מתקפלת מאחורי המכשיר במקום להתנתק. המשתמש יכול לפרוס אותו בקלות רבה כאשר הוא זקוק למקלדת. זה מציע הרבה יותר פונקציונליות בהשוואה לטאבלט. לכן, חפשו את ההתקדמות הזו בשנה זו.

מלחמות צ’יפ

מלחמות שבבים המשמשות במחשבים ניידים זוכות לפופולריות רבה לאחרונה. ערכות שבבים אלו יכולות לשלב מספר פונקציות מתקדמות במחשב נייד. זה כולל כוח מחשוב גבוה, זיכרון מוגבר, אורך חיי סוללה ארוך יותר וגרפיקה משופרת.

טעינה אלחוטית
כבלי חשמל מרגישים כמו סרטי שטיפה למבוגרים. זוהי יצירה נוספת שעליך לארוז כשאתה לוקח את המחשב הנייד מחוץ לביתך או למשרדך כדי להימלט מאספקת הסוללה. המטענים נועדו גם לשרת דגמים ספציפיים של מחשבים ניידים ומכאן מגבילים את ההשאלה. יתר על כן, הם מועדים לבלאי ומכאן תיקונים והחלפות תמידיות.

טעינה אלחוטית תשמש כתרופה לתסכולים אלה הקשורים למטענים קווית. כל שעליך לעשות הוא להניח את המחשב הנייד שלך על משטח שיטען אותו. יש תוכניות להפוך את זה לאמצעי סטנדרטי עולמי לטעינת מחשבים ניידים.

USB מסוג C
בעוד ש- USB Type-C נמצא בעבודות זה זמן רב, רק עכשיו אנו רואים שהטכנולוגיה מתחילה להיות מאומצת על ידי המיינסטרים. השימוש הרחב בקישוריות USB פירושו כי כל שינוי בפורמט צריך להיעשות בזהירות כדי לא להפחיד משתמשים שהכירו את הגירסה הקודמת.

עם זאת, עם ערכת ה- MacBook החדשה שתשתמש ביציאת USB Type-C יחידה לכל הקישוריות הפיזית שלה, נראה כי המסירה מתחילה כעת ברצינות. ו- USB Type-C מביא עמו עדות מוחשית מאוד לעליונותו על קודמתה.

הפיצ’ר הראשון שייפשט משתמשים הוא פיתרון לבעיה שמאוד מכה במכשירי USB מכל הסוגים. נצפו פעמים רבות שקשה לחבר כבל USB בדרך הנכונה בניסיון הראשון – יש משתמשים שמתבדחים שאי אפשר לחבר USB בצורה הנכונה בפעם הראשונה. למרבה המזל, USB Type-C יאפשר ליציאה לקרוא התקן בכל דרך שהוא אליו המחובר, מה שאמור לחסוך המון תסכול.

זה לא היתרון היחיד שמביא איתו התקן החדש. מלבד השדרוגים הצפויים למהירות וביצועים כוללים, יש גם שדרוג משמעותי למסירת הכוח האפשרית של חיבור ה- USB. בעבר, פלט כזה הספיק רק כדי לטעון מכשירים קטנים כמו סמארטפון או טאבלט. עם הגדרת מפרט העברת הכוח החדש שיוצג בצורה רחבה יותר לצד USB Type-C, ניתן אפילו לטעון את המחשב הנייד באמצעות חיבור USB. כך יחויב ה- MacBook החדש, וזה לא יפתיע לראות יצרנים אחרים הולכים בעקבותיהם.

בעוד ש- USB Type-C עשוי להיראות כמו התקדמות איטרטיבית, הטכנולוגיה עשויה בהחלט לתרום משמעותית לעתיד עיצוב המחשבים הניידים. העובדה שהיציאות קטנות יותר פירושה שמחשבים ניידים יכולים להיות דקים יותר, והעברת הכוח המוגברת פירושה שיציאות קנייניות עשויות להיות נחלת העבר.

מציג IGZO
IGZO היא טכנולוגיה שיכולה להיות בעלת שימושים מרחיקי לכת בכל הנוף הטכנולוגי. המוליכים למחצה המתחם של IGZO, שפותח לראשונה בראשית שנות האלפיים על ידי צוות מחקר שהובל על ידי Hideo Hosono, עשוי להיות הבסיס לדור הבא של צגי מחשב נייד.
שאלנו את מר Hosono מדוע IGZO מציג יתרון כזה על פני TFTs סיליקון אמורפיים שהם התקן הנוכחי. התגובה הראשונה שלו הייתה ניידות האלקטרונים שלו, שלדבריו היא “גבוהה יותר בסדר גודל” מזו של לוחות LCD מסורתיים. היתרון בכך למשתמש הוא שניתן להפוך את הטרנזיסטורים והמעגלים קטנים יותר וכתוצאה מכך ניתן לשפר את רזולוציית המסך. הוא ציין גם את שקיפות המתחם ואת הפוטנציאל לחיסכון באנרגיה שלו כגורמים עיקריים.

IGZO מאגדת קונסטרוקציה פיזית סופר-צדדית עם יתרונות טכניים גדולים בהשוואה לתצוגה הנוכחית. מסיבה זו יש לה פוטנציאל להגדיר מחדש את הדרך בה אנו חושבים על תצוגה על ידי הצעה של מגוון רחב יותר של אפשרויות לשילובם בעיצוב הפיזי של פיסת אלקטרוניקה. במקום להיות מלבן שחור גדול, מעצבים יוכלו לשלב אותם במכשירים בדרכים חדשות ועשויות להיות מהפכניות.

יש הרבה למה לצפות בעתיד בהתקדמות במחשבים ניידים בעתיד. עולם הטכנולוגיה עושה כל הזמן שיפורים בכדי להקל על החיים.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *