השפעה טכנולוגית על מדיה חברתית

הצורות הרבות של המדיה החברתית כוללות אמצעי תקשורת ואינטראקציה הכוללים אלמנט חברתי, כולל דוא”ל, רשת חברתית, מסרים מיידיים וצ’אט, טלקומוניקציה, ועידת וידיאו, פורומים, בלוגים ואפילו תקשורת אנושית רגילה כמו שיחות פנים אל פנים. , פגישות עסקיות, מצגות ושפת גוף. מדיה חברתית היא חלק בלתי נפרד מכל עסק, שכן על בני אדם לתקשר כדי לבצע עבודה. אינטראקציות בין מדיה חברתית הופכות לחשובות יותר ויותר ככל שהטכנולוגיה מסתגלת לכלול אלמנט ידידותי יותר לאדם, כולל מערכות הפעלה מבוססות חברתיות ויישומי תוכנה מונחים תקשורת.

טכנולוגיות מדיה חברתית נגעו לאנושות בצורה ראשונית. אתה צריך להסתכל רק על שיעורי האימוץ של פייסבוק וטוויטר כדי להבין שהאינטרנט אכן מחבר בין תודעה אנושית.

לא התעדכנתי בעצמי, אבל אני זוכר תקופה בשיווק בה לא היו קיימות טכנולוגיות לניהול מדיה חברתית. בילינו שעות בקפידה ביצירת לוחות שנה של תוכן, נפרדים מהתמונות שהיו משותפות. אני עדיין זוכר צמרמורות שנזכרות בזמנים שבהם לוח השנה של התוכן היה משותף עם לקוח לבדיקה והם היו מנסים לערוך אותו ב- Excel.

אבל אז קרה דבר מפואר – וכמה משווקים חכמים (וכנראה מתוסכלים) חשבו שחייבת להיות דרך טובה יותר לנהל את נוכחות המדיה החברתית של הארגון. היכנס לקטגוריה חדשה של טכנולוגיה: ניהול מדיה חברתית.

טכנולוגיה
ההתקדמות הטכנולוגית חוללה מהפכה בדרכים בהן בני האדם מתקשרים. הטכנולוגיה מתאימה היטב למדיה החברתית ומשמשת כיום בתוכנות מצגות, תוכנות קבוצתיות, מערכות העברת הודעות, רשתות טלקומוניקציה, תקשורת פרוטוקול באמצעות קול באינטרנט, ועידת וידיאו, רשתות חברתיות, צ’אטים מקוונים, לוחות מודעות אינטראקטיביים, אתרי אינטרנט, בלוגים ורוב צורות חברתיות אחרות. אינטראקציה. הלקוחות שלך מצפים כעת שתשתמש בסוג כלשהו של טכנולוגיית מדיה חברתית כדי להקל על שירות הלקוחות ולספק מידע.

עסקים
השפעת הטכנולוגיה על המדיה החברתית מועילה בעיקר לעסקים. טכנולוגיות טלקומוניקציה המותאמות לאינטרנט מאפשרות לך לתקשר עם הלקוחות שלך בזמן אמת ולהגיב לנושאים הרבה יותר מהר ממה שהיה אפשרי במערכות ידניות. עובדיכם אינם מוגבלים עוד בזמינות ציוד, אזורי זמן או מרחק גיאוגרפי וכעת הם יכולים לתקשר בצורה חלקה באמצעות טכנולוגיה. זה איפשר לעסקים רבים להעסיק כוח עבודה עולמי ולהגדיל את תפוקתם היצרנית. גם אם יש לך עסק קטן ומיקום בודד, העובדים שלך עדיין יכולים למנף טכנולוגיית מדיה חברתית כדי לתקשר אחד עם השני ועם הלקוחות שלהם גם כשאתם מחוץ למשרד, ואתם יכולים להשתמש בבלוג או ברשת החברתית כדי להישאר בקשר רציף. עם הלקוחות שלך.

המדיה החברתית זוכה השפעה הרסנית מאוד על התקשורת המסורתית ואת הדרך בה אנו מתקשרים עם אחרים בכל יום. אבל האם חשבתם פעם על השפעת הטכנולוגיה על המדיה החברתית? עם כל טכנולוגיה חדשה המתפתחת – הכל החל מטלפונים חכמים ועד מציאות מדומה – אנחנו רואים שינוי של מדיה החברתית עצמו.

כמעט ללא עלות נוכל להתחבר עם שבטים בעלי דעות דומות ברחבי העולם בקנה מידה ומהירות. אנו יכולים לשתף רעיונות וידע במילים, תמונות ועם הטכנולוגיות הווירטואליות פנים אל פנים של וידיאו מקוון שמעבר לזמן ומקום.

העברת ידע כמעט מיידית. זה הופך את האנושות לעומק ברמה האישית והעסקית.

טכנולוגיות חברתיות פותחות רעיונות מבידוד ומאפשרות להם להיות חופשיים לשוטט ולהוסיף ערך לחיינו.

תהליך זה מואץ ומוגבר גם באמצעות אימוץ רחב של הסמארטפון.

תפיסות חדשות של “חברתי” שנוצרו על ידי הטכנולוגיה
מה המשמעות של למשל להיות “חברתי” בעולם וירטואלי? לצורך העניין, האם בכלל ניתן להיות “חברתיים” בלי אינטראקציה אמיתית פנים אל פנים או אחד לאחד? ובכל זאת, רוב האנשים לא חושבים שום דבר על כך שטכנולוגיות חדשות שיגיעו בקרוב – כמו חווית VR לטבילה מלאה בה תוכלו לבחור את האווטאר שלכם לייצג אתכם – הולכות לאפשר תקשורת עם אנשים ברחבי העולם באמצעות בדיוני זהויות.

דרכי חשיבה חדשות על זמן
הטכנולוגיה גם שינתה באופן מהותי את מושגי הזמן במדיה החברתית. לדוגמה, חיבורי אינטרנט מהירים יותר וקישוריות סלולרית כמעט בכל מקום משמעותם שאין שום סיבה שלא תוכלו להגיב להודעה כלשהי שנשלחה מכל מקום בעולם, תוך דקות ספורות. למעשה, בעולם של ימינו זה נחשב לגס רוח אם לא תגיב להודעת טקסט מייד. עכשיו לעומת זאת מהמקובל רק לפני דור, כאשר חיבורי אינטרנט מגושמים (מישהו זוכר חיוג?) ומחשבים שולחניים הפכו את זה לבלתי מעשי לתקשר עם מישהו כשאת לא בבית או במשרד.

אולם, כעת, אין הפרש בין החיים האישיים והמקצועיים. יוצאים לחופשה? צפו להביא איתכם קצת עבודה. רק בגלל שאתה לא נמצא במשרד, אין פירושו שלקוחות, עמיתים לעבודה ובוסים לא יוכלו לרסן אותך באמצעות הודעות ודוא”ל. לא פלא שכל כך הרבה אנשים חולמים ללכת “מהרשת” – נראה כי כמעט ולא נותר מקום שבו אתה יכול להכחיש באופן סביר שקיבלת הודעה.

דרכי חשיבה חדשות על גאוגרפיה
יתר על כן, הטכנולוגיה מפרקת את התפיסות שלנו בנושא הגיאוגרפיה. בפעם אחת, הדרך היחידה שבה אתה יכול לנהל “שיחה חברתית” עם אדם אחר היא אם שניכם היינו באותו מיקום גיאוגרפי בדיוק. אבל כבר לא. תחילה הגיעו סקייפ וכל כלי הוועידה לשיחות וידאו. ואז הגיעו Slack and Facetime. עכשיו כמעט לכל פלטפורמה של מדיה חברתית יש דרך “לחיות” עם עדכון וידאו. אין שום סיבה שבן אדם בבנגלור, מיין ואדם בבנגלור, הודו לא יוכלו לשוחח בצ’אט נחמד של אמצע הבוקר – ואפילו לא לחשוב פעמיים על סוג הטכנולוגיה המדהימה הנדרשת בכדי לגרום לזה לקרות. הכל קורה מייד, כמעט כאילו שניכם ממוקמים זה לצד זה.

זוכר מה ארתור סי קלארק אמר פעם על טכנולוגיה? התצפית המבריקה שלו הייתה כי “כל טכנולוגיה מתקדמת מספיק שלא ניתנת להבחנה בקסם.” וכאן אנו נמצאים כיום – זה כמעט כאילו כל פיסת חומרה או תוכנה שאנו משתמשים בה חדורה בקסם. כעת תוכלו לנופף בטלפון הנייד שלכם ולשלם עבור פריט בחנות. בכמה לחיצות תוכלו לקבל את התשובה לכל שאלה שעשויה להיות לכם. ובכל פעם שאתה פותח אפליקציה כמו פייסבוק, אתה מסוגל להציץ לרגעים העמוקים והאישיות ביותר של החברים הכי טובים שלך (שאת חלקם כנראה לא פגשת בחיים האמיתיים!). אל תטעו בזה, הטכנולוגיה ממשיכה להשפיע עמוקות על המדיה החברתית.

בזכות הפופולריות של האינטרנט, אנשים משתמשים בכלי מדיה חברתית כדי להתחבר זה לזה באופן מקוון. עסקים משתמשים בכלים אלה כדי לשווק את המוצרים שלהם ולהתחבר ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. קיימים מספר כלי מדיה חברתיים, כולל פייסבוק, טוויטר, Google+ ולינקדאין. למרות שכל שירות הוא כלי “מדיה חברתית”, הם מציעים תכונות שונות.

פייסבוק
שירות הרשתות החברתיות של פייסבוק מאפשר למשתמשים ליצור פרופילים אישיים ולהתחבר למשתמשים אחרים. האתר מאפשר למשתמשים לשתף נתונים, כולל תמונות, קישורי רשת, קטעי וידיאו ומידע ביוגרפי עם משתמשים אחרים. השירות כולל “עדכון חדשות”, המפרט עדכוני מצב מאנשים אליהם הם קשורים. יש גם תיבת דואר, משחקים וקבוצות. מפתחי תוכנה יכולים ליצור יישומי פייסבוק ולאפשר להשתמש בהם על ידי בסיס המשתמשים בפייסבוק.

טוויטר
טוויטר היא רשת חברתית פופולרית הכוללת עדכונים מיידיים מאנשים וארגונים שמשתמשי טוויטר עוקבים אחריהם. למשתמשים רשאים להיכנס לפוסטים, או “ציוצים”, של עד 140 תווים. בגלל המגבלות, משתמשים בדרך כלל כוללים קיצורים בהודעות. לדוגמה, אם משתמש “ממציץ מחדש” פוסט שהוא רוצה לשתף, הוא יכול לכתוב “RT” (“ציוץ מחדש”) בתחילת ההודעה.

Google+
Google+ הוא כניסה עדכנית יותר להצעות של פלטפורמות הרשתות החברתיות, שהושקה ביוני 2011. השירות מאפשר למשתמשים לקבץ את חבריהם ל”מעגלים “שונים, ובכך מקל על שיתוף של מידע שנבחר – כמו מוסיקה או אתרי אינטרנט – בפרט קבוצות. משתמשי Google+ יוצרים פרופילים אישיים משלהם, הכוללים תמונת פרופיל, מידע ביוגרפי וקישורי אתרים. משתמשים יכולים לשתף אתרים חיצוניים עם משתמשי Google+ אחרים על ידי לחיצה על כפתור “+1” שמשולב באתרים בודדים.

לינקדאין
על פי “מרכז הלמידה” של לינקדאין, האתר הוא הרשת המקצועית הגדולה ביותר. משתמשי לינקדאין יוצרים פרופילים מקצועיים הכוללים מידע על תעסוקה, יחד עם הפניות לאופי ועבודה, בין היתר. האתר כולל תכונה המאפשרת לעסקים להעלות רשימות משרות לאתר. עסקים יכולים לחפש ולגייס מועמדים שמתאימים לפרופיל מסוים. הם גם יכולים ליצור דפים עסקיים משלהם הכוללים מידע רקע ארגוני. האתר מכיל מספר תכונות “מדיה חברתית”, כולל עדכון חדשות ותיבות דואר של משתמשים.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *